Infografika: Givt přinesl neziskovkám již přes milion korun

Český startup Givt a náš Startup Týdne #13 rozdělil neziskovkám už přes milion korun. Spolupracuje s více než 2 700 neziskovkami a do jeho projektu se zapojilo nad 800 e-shopů. Při téhle příležitosti jsme se na Těch Internetech na startup podívali blíže a připravili pro vás infografiku.

„Začali jsme v únoru 2015, jednoduše jsme měli chuť udělat nový projekt a líbilo se nám spojení podpory neziskovek a oblasti e-commerce. A po dvou letech můžu říct, že Givt funguje a daří se mu dobře. Meziročně jsme vyrostli o 300 procent, a i když právě oslavujeme první milion, věřím, že druhý pošleme neziskovkám ještě letos,“ popisuje ředitel Peter Páluš.

Ten není klasickým startupovým podnikatelem – vystudoval teorii a dějiny dramatických umění, vedl studentské divadlo K3, spoluzakládal mezinárodní divadelní festival Labyrinty herectví. Ve své profesní kariéře se pak zaměřil na copywriting a poté se dostal k obchodu a několik let působil jako obchodní ředitel portálu Vykupto.cz.

Systém fungování Givtu je poměrně jednoduchý – zákazník si na stránkách startupu vybere e-shop a neziskovku, kterou svým nákupem podpoří. Následně na zvoleném e-shopu nakoupí běžným způsobem a nezisková organizace dostane určitou část peněz z nákupu. Zákazník tak nezaplatí nic navíc.

„Největší úspěch mají na Givtu zvířata. Konkrétně nejvíc příspěvků získal malý hodonínský útulek, kterému už lidé přes Givt přispěli přes 20 000 Kč. Obecně se ale jedná o menší organizace, které mají blízký vztah se svými podporovateli, takže kromě zvířat to mohou být třeba sportovní oddíly. Úspěchy u nás má třeba i Asociace hráčů frisbee nebo luštitelů sudoku, takže je to opravdu pestré,“ popisuje Igor Dostál.

Givt

Diskuze k článku