Infografika: Daytrip slaví druhé narozeniny. Podívejte se, jak se mu daří

Český startup Daytrip propojující turisty s místními řidiči slaví dva roky od svého založení. Aktuálně nabízí propojení evropských měst na tisícovce tras, na kterých tisíce turistů provází 480 řidičů.

Cílem našeho Startupu Týdne #14 je změna způsobu, jakým turisté cestují během dovolené v Evropě. Daytrip funguje jako platforma – turisty propojuje s místními řidiči a umožňuje jim tak seznámit se během cesty z jedné destinace do druhé s lokálními zvyklostmi a kulturou. Postupně se chce stát alternativou k zavedeným způsobům dopravy na dovolené.

Daytrip byl spuštěn na začátku září 2015, kdy získával první řidiče v pěti zemích střední Evropy a první zákazníky pro několik desítek tras. Za první rok se mu podařilo získat osm tisíc zákazníků a 20 milionů v tržbách, na loňském Startup Summitu vyhrál pitch o nejlepší startup v kategorii Doprava.

Zakladatelé Daytripu Tomáš Turek a Markéta Blahová

V červnu startup oznámil investici ve výši 16 milionů korun od fondů J&T Ventures a Select Ventures. „Zakladatele Daytripu jsme poznali v soutěži Vodafone Nápad roku, již v počátku nás zaujal zkušený mezinárodní tým a zajímavá služba pro cestovatele. V následujících měsících nás k investici přesvědčily jak rostoucí prodejní výsledky, tak expanze na další evropské trhy,“ uvedl tehdy Adam Kočík, managing director J&T Ventures.

Aktuálně Daytrip nabízí propojení evropských měst na tisícovce tras, což dosud využilo již více než 31 tisíc cestovatelů. Nejčastěji jde o turisty ze Spojených států, Kanady a Austrálie.

Za poslední rok se zdvojnásobila velikost týmu, podle startupu je nejnovějším členem Mr. Kocour na pozici mazlícího specialisty. Zároveň se na konci července firma přestěhovala do nových kanceláří nedaleko pražské I. P. Pavlova, odkud plánuje řídit svoji další expanzi do nových destinací.

Diskuze k článku