Infografika: 12 kroků, jak se připravit na cestu ke splnění GDPR

gdpr cyber security

Většina velkých firem v České republice je již s novým nařízením o ochraně osobních údajů obeznámena – výzkum provedený společností Trend Micro ve spolupráci s agenturou Ipsos ukázal, že znalost o něm má 69 procent firem s více než 100 zaměstnanci. Bohužel, informace o malých firmách – a startupech – průzkum neposkytl.

Ještě tu čas je – nařízení začne platit od 25. května příštího roku, takže máte dostatek času připravit se.

„Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, známější jako GDPR, vnímám jako obrovskou šanci pro všechny firmy a instituce k tomu, aby si udělaly pořádek ve svých datech. A nejenom v osobních údajích, ale obecně ve všech souborech a informačních systémech. Datový audit, který je pro sladění s GDPR nutný, je velkou příležitostí udělat si ve svém IT přehled,“ říká Aleš Špidla, prezident Českého institutu manažerů informační bezpečnosti (ČIMIB).

Jak bude vypadat nová éra online života přinášející revoluci v ochraně osobních údajů?
A je GDPR novým strašákem e-shopů?
Tady je 8 základních tipů, na co si dát při GDPR pozor.

„Problematika GDPR na sebe v současnosti poutá velkou pozornost především kvůli blížícímu se termínu a případným vysokým pokutám. Navzdory všudypřítomné debatě ale značná část firem nedělá potřebné kroky pro to, aby vyhověla nařízením a zabezpečila data napříč všemi svými odděleními. Vedle spolupráce s právními a obchodními konzultanty by firmy neměly zapomenout na ty zaměstnance, kteří s daty přicházejí do styku nejčastěji,“ říká Petr Kuboš, regionální obchodní manažer pro východní Evropu ve společnosti Kaspersky Lab.

Jak by tedy měly firmy při implementování GDPR postupovat a zjistit, zda jsou vůbec ready? Kaspersky Lab za tímto účelem spustila speciální web, na kterém zavádění nového nařízení popisuje krok za krokem, které vám na TěchInternetech nabízíme i ve formě infografiky.

infografika gdpr

Diskuze k článku