Incomming ventures a Spread Capital Ondřeje Fryce investují 6 milionů do startupu Apifier

Startup Apifier, umožňující stahování strukturovaných dat z libovolného webu, minulý týden oslavil svůj první rok a teď může slavit opět. Od společnosti Incomming ventures a investičního fondu Spread Capital získal investici ve výši šesti milionů korun. Oba investoři ve společnosti získají po desetiprocentním podílu, peníze jsou určeny především na rozšíření týmu vývojářů a rozvoj produktu.

„Jsme velmi rádi, že můžeme oznámit vstup do tohoto projektu. Své investice si pečlivě vybíráme a věříme, že Apifieru pomůžeme v rozvoji a naplnění potenciálu,“ řekl k investici Michal Mička, zakladatel Incomming ventures. „A Jakub s Honzou jsou navíc skvělí kluci,“ dodává Ondřej Fryc ze Spread Capital, který také mimo jiné založil Mall.cz.

Jakub Balada a Jan Čurn se seznámili během studií na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Kamarádství přesunuli i do byznysu, což se jim zjevně vyplácí – Apifier má v současné době přes 3 500 uživatelů s pravidelným nárůstem tržeb o deset procent každý týden. Jejich projekt byl zároveň vybrán do prestižního programu Y Combinator Fellowship, kam se dostalo pouze 32 projektů z 6 500 přihlášených.

apifier logoCo je na Apifieru tak zajímavého? „Představte si, že provozujete e-shop a chcete mít přehled o nabídce a cenách konkurence. Buď tato data můžete sbírat manuálně, což stojí spoustu času a nevyhnete se chybám, nebo si nastavíte Apifier, aby vám tato data stahoval zcela automaticky třeba každý den,“ popisuje příklad využití Čurn.

Jak ale dodává, na rozdíl od dalších podobných služeb je startup schopný stahovat data i z moderních webových stránek, které jsou stále více dynamické a mají složitější strukturu. Služba běží kompletně v cloudu a pro její používání je potřeba pouze základní znalost programování.

V e-shopech tak jeho využití nekončí. Indické neziskové organizaci Helping Faceless už pomohl sesbírat data z mnoha vládních serverů a sestavit tak databázi 20 tisíc nezvěstných dětí. Data budou použita k hledání těchto dětí pomocí techniky rozpoznávání obličeje.

Své služby na technologiích Apifieru postavila taky společnost Restock.io, která aktualizuje data z módních e-shopů a zasílá uživateli notifikaci v případě, že se jím sledované zboží naskladní, zlevní nebo jde do prodeje. Na podobném principu funguje i agregátor nemovitostí Realitio.cz stahující data z 23 realitních portálů.

Diskuze k článku