Gowalla cílí na firmy a zpoplatňuje služby

Na rozdíl od konkurenčního a v daný moment úspěšnějšího Foursquaru, který se prozatím zdržuje pokusů o zpoplatnění svých služeb, směřují nové funkce Gowally k tomu, aby na nich služba začala vydělávat.

City Pages, nejnápadnější změna pro koncového uživatele, zahrnuje v tuto chvíli Google mapy třiceti dvou velkých měst Severní Ameriky a Evropy. Na nich jsou zvýrazněná místa s nejvíce check-iny, lokality nejlépe hodnocené prostřednictvím funkce Highlights (nejlepší živá hudba, nejlepší jídlo) nebo místa, která uživatelé prostřednictvím svých stickerů vyhodnotili jako nejpopulárnější (Popular Places).

Atraktivně vypadající a neustále aktualizované City Pages výrazně zvýší informační hodnotu Gowally. Protože se na mapách zobrazuje také lokace aktuálně přihlášených uživatelů v reálném čase, je možné, že City Pages povedou kromě poznávání nových míst zároveň k novému způsobu seznamování.

Verifikace a kalendář razítek pro podniky

Ještě větší změny připravila Gowalla podnikům. Ty mají nově možnost potvrdit svou lokaci. Po vzoru Foursquare nabízí Gowalla podnikům i možnost přidat kontaktní informace a osobní zprávu, která se zobrazí každému uživateli po přihlášení na daném místě. Do budoucna se počítá s tím, že na své verifikované stránce budou podniky zveřejňovat i speciální nabídky.

Ověřené podniky ve vybraných městech (v tuto chvíli pouze New York, San Francisco a Austin) dostávají navíc přístup k takzvanému kalendáři razítek (Stamp Calendar). Podniky, které chtějí být v rámci Gowally více vidět, si mohou zakoupit jedinečné razítko (Passport Stamp), kterým odmění ve vybraném dni roku své návštěvníky. Pro každé město bude od počátku roku 2011 k dispozici pouze jedno razítko denně a jeho majitel získá mimo jiné přední zobrazení na stránkách Gowally v daném termínu. Cena služby se různí podle vybraného dne – od několika dolarů se může vyšplhat až do stovek.

Gowalle nelze upřít snaha držet krok s dobou a svůj servis neustále rozšiřovat. I přes své tradičně pohledné rozhraní a široký záběr funkcí nicméně zatím nestačí na Foursquare s jeho více než čtyřmi miliony uživatelů.

Via TC, TNW, Mashable