Google se otevírá českým startupům, vezme je i do Silicon Valley

google developers launchpad

Vůbec poprvé se Češi můžou hlásit do prestižního šestiměsíčního programu Google Launchpad Accelerator včetně úvodního bootcampu v San Francisku. Program je určený startupům, které už mají vyvinuté produkty a zaměřují se na místní trh.

Launchpad Accelerator se poprvné otevírá i pro polské a maďarské startupy. Má jim pomoct vyrůst ve velké firmy. Nabídne školení, workshopy, konzultace a mentoring na míru podpořené Google Developers. Startuje 17. července čtrnáctidenním bootcampem v prostorách Google Developers Launchpad Space v San Francisku a pokračuje půlroční podporou v zemi původu. České startupy se můžou hlásit do 24. dubna přes tento formulář. Uzávěrka je 24. dubna.

“Startupy, které se programu účastnily, měly od 20 do 600 zaměstnanců. Vřele doporučuji těm, které získaly investice minimálně ve výši 500 tisíc dolarů,” přibližuje atmosféru posledního programu Jozef Vodička z Googlu, který má ve společnosti na starosti vztahy s vývojářskou komunitou.

Co přináší Launchpad Accelerator?

•finanční podporu ve výši 50 000 dolarů bez nároku na podíl ve firmě

•dvoutýdenní cestu do Silicon Valley

•přístup k technologickým expertům, inženýrům a produktovým manažerům Googlu a mentorům z dalších top technologických firem v Sillicon Valley

•možnost 6 měsíců úzce spolupracovat s Googlem v zemi původu

•kredit na produkty od Googlu

•navázání nových kontaktů

•PR podporu

Necítíte-li se na tak velké sousto, technologický gigant nabízí i další možnosti.

Infographics_google vol3_EN.width-2000

Pro začínající startupy Launchpad Start, který má za cíl naučit podnikatele, jak ověřit komerční potenciál jejich nápadu. Zahrnuje týdenní bootcamp ve Varšavě a učí třeba to, jak vyzrát na projektovou strategii, business development, user experience a uživatelské rozhraní, technologie, marketing či prezentační dovednosti. Formulář pro program najdete tady a hlásit se je možné  do 2. dubna.

Rostoucí startupy můžou využít Campus Residency, tedy šestiměsíční program pro desítku vybraných startupů z regionu střední a východní Evropy. K dispozici jim budou vedle vybavených prostor i mentoři, síť Google for Enterpreneurs i pravidelná setkání s mentory. Přihlášky do 11. dubna sbírá tato stránka.

Googlu nejde o podíly ve firmách, ale o komunikaci se startupy a možné přizpůsobení produktů pro ně. Firma těží i ze zvýšení úrovně digitálních dovedností. A to jednotlivců i firem. I proto spustila vzdělávací platformu Digitální garáž, v rámci které se v těchto dovednostech vyškolilo přes 40 tisíc Čechů a Slováků.

Diskuze k článku