Firmy Metro a Techstars hledají retailové startupy, kterým by rozdaly peníze

Startupy podnikající v retailu mají šanci získat až 3,3 miliony korun. Skupina Metro, pod kterou patří české Makro, a společnost Techstars, vyhlásily třetí ročník celosvětového programu pro startupy Metro Accelerator. Hledají ty, které se zaměřují na digitalizaci v oblasti retailu.

„Druhý ročník soutěže byl velmi úspěšný. Přihlásily se stovky startupů s velmi zajímavými koncepty. Pět procent přihlášených týmů bylo z České republiky,“ říká Guillaume Chêne, výkonný ředitel Makro ČR/Metro SR.

Podporu mohou získat jakékoli projekty, které se soustředí na digitalizaci v oblasti retailu. A nemusí to být jen e-commerce. Může se jednat o cokoli od inovací zaměřených na rozšířenou realitu a zlepšení zážitků z nakupování, přes digitální řešení problémů s logistikou až po operační systém pro řetězce.

Loni organizátoři vybrali 10 týmů, které nabídly služby pro gastronomii a hotelnictví: například rezervační systém pro top restaurace, digitálního HR pomocník pro malé restaurace nebo systém na hodnocení hotelů v reálném čase. U všech projektů se Metro snaží propojit startupy se svými zákazníky.

Startupy se můžou hlásit do 12. března. Desítku vybraných projektů, která bude vyhlášena 12. září 2017, čeká od poloviny září tříměsíční program v Berlíně. Připravena pro ně bude jak investice ve výši až 120 000 euro, tak pomocná ruka mentorů z celého světa a obsáhlá síť kontaktů skupiny Metro. To slibuje, že si startupy uchovají svou nezávislost. Organizace Techstars je připravena zapojit startupy do svého rozvojového programu a poskytnout i mentory a investory ze startupové scény.

Diskuze k článku