Fascinující start-up cílí marketing na názorové vůdce

Mediální a komunikační výzkum existenci takzvaných názorových vůdců prokázal už před lety, praktické využití tohoto modelu však zatím vázlo. To se rozhodl změnit start-up Pursway. Na základě zákaznických databází hledá jedince, jejichž rozhodnutí a nákupy ostatní lidé nejčastěji následují. Na ně potom cílí marketingová sdělení a kampaně, přičemž slibuje pětkrát až desetkát (!) účinnější komunikaci.

Příklady táhnou

Názoroví vůdci jsou běžní lidé, kteří ale mají v některých oblastech velkou váhu u svého okolí – u někoho je to móda, u jiného filmy, u dalšího technika. Kolegové, přátelé či členové rodiny jim naslouchají a jejich názory, doporučení a vzorové chování pak často přejímají. Podle Pursway ve společnosti existuje jen relativně malá skupina těchto vůdců, asi 7-15 procent populace, mají však vliv na 70 procent všech rozhodnutí o nákupech.

Jejich přesným zacílením a propracovanou komunikační strategií proto firmy mohou dosáhnout vysoké efektivity a širokého společenského přijetí svých sdělení. Za celým systémem údajně stojí patentované algoritmy a speciální marketingové techniky, o kterých však zatím nevíme nic bližšího. Projekt se nicméně již nyní chlubí zájemci z oblasti maloobchodu, cestovního ruchu či pohostinství i velkými jmény světového byznysu typu Vodafone nebo Orange.

Via VB