Českým startupem roku se stal projekt Print365

Print365 byl vybrán ze šesti finalistů a spuštěn bude už během následujícího čtvrt roku, kdy budou také představeny další podrobnosti. Pořadatel soutěže Kamil Vacek z HTC zatím prozradil, že na rozdíl od Piklio.com se bude zaměřovat primárně na B2B sféru, tedy na služby firmám. Umožní jednoduchou tvorbu jakýchkoli tiskových materiálů, zdaleka tedy nepůjde jen o fotografie.

„Tato oblast je zatížena neefektivními vyjednávacími procesy a naším cílem je odstranění těchto překážek. Piklia se nebojíme, my ho překonáme,“ prohlásil Kozlovič pocházející z Běloruska. Tam již v minulosti spustil jiný vlastní projekt a získané peníze použil na přestěhování se do Prahy a studium v Česku. Jeho cílem je také rozšířit dosah Print365 i do dalších zemí v regionu.

Málo dobrých nápadů

„Naši studenti se přibližují těm západním a umí se propagovat. Forma se zlepšila, ale kvalitní obsah je problémem stejně jako před čtyřmi lety, kdy tato soutěž začínala. Přihlásilo se asi 60 projektů, z nichž je jen několik opravdu kvalitních. Když uvážíme, kolik desítek tisíc studentů zde studuje vysoké školy, a jen šest má dobrý nápad, je mi z toho trochu smutno a chtěl bych to zlomit. Každý dnes chce pracovat v IBM, přitom za mých časů chtěla polovina studentů podnikat. To mi tu chybí,“ uvedl Vacek. Podle něj přitom Praha jako bohaté a otevřené město nabízí ideální příležitost.

O titul se ve finále kromě Print365 ucházel ještě univerzální rezervační systém MaRS, projekt MedicDesk zaměřený na objednávání se u lékařů, geolokační mobilní seznamka Mobdate, inzertní systém pro taxislužby .taXcreen a obchod terennibrusle.cz s novým typem sportovního náčiní.