Carsharingový startup Ajo.cz shání miliony, dohromady jich chce pět

Ajo.cz shání miliony. Carsharingový startup Ajo.cz vstupuje na investment-crowdfundingovou platformu Fundlift. Od investorů chce výměnou za podíl ve firmě získat tři miliony korun. Další dva miliony mu pak přidá Jihomoravské inovační centrum.

O této online platformě pro sdílení aut jsme psali začátkem roku, když se stal jedním ze tří projektů vybraných do akcelerátoru JIC Master. V rubrice Startup týdne nám zakladatel Jaromír Klimek popsal, jak vznik nápad v tomto odvětví podnikat: „Hledal jsem, kudy dále rozšířit své aktivity. Lákalo mě něco s přesahem mimo internet a všiml jsem si, že v ČR je v carsharingu prakticky mrtvo.“

V případě úspěchu kampaně na Fundliftu už ale mrtvo nebude. Právě s pomocí získané investice hodlá Ajo.cz rozšířit flotilu aut, posílit tým a expandovat carsharing do dalších měst včetně Prahy a Ostravy. JIC projektu miliony přidá právě pokud uspěje na Fundliftu. Pak by šlo o druhou investici inovačního centra, respektive JIC Ventures.

ajo aplikace

„Naši službu provozujeme již přes dva roky v Brně, kde dnes máme flotilu 11 aut, zhruba 200 klientů a vidíme skutečný zájem zákazníků, kteří se opakovaně vrací. Velikost českého trhu, měřeno budoucím obratem, vidíme ve stovkách miliónů korun při ziskovosti 25 až 35 procent. Carsharing má podporu brněnského i pražského magistrátu, které vidí přínos naší služby v uvolnění dopravního zatížení měst, a to především ohledně parkovacích míst, protože jedno sdílené auto nahradí zhruba deset aut v osobním vlastnictví,“ popisuje službu Klimek.

Diskuze k článku

  • humanoidvani

    Projekt zajimavy, skutecne zde takova sluzba chybi. Problem je, ze je to o dost drazsi nez si pujcit auto v pujcovne. Napr. auto na vikend (48 h s najetymi 300 km) vyjde na 2 742 Kc (pisi ze s palivem). V pujcovne date za to same 1 300 Kc + palivo. Asi ty auta zerou kolem 15 l/100 km :D

    • Jaromír Klimek

      Dobrý den, k Vaší kalkulaci: Počítáte s dražším tarifem Základ, který klienti používají nejčastěji jako „startovací“, když si službu „osahávají“. V tarifu TOP by to bylo při Vámi zvolených parametrech 2022 Kč.

      Ale 48 hodin u nás není typická víkendová zápůjčka, protože si u nás (na rozdíl od autopůjčovny) klienti auta mohou vyzvedávat 24/7, takže na víkend si je nejčastěji berou až v sobotu ráno. Do nedělního večera je to pak jen 36 hodin, což v tarifu TOP dělá cca 1800 Kč, což už je s půjčovnou srovnatelné nebo méně (tam je to 1300 + 300 x 2 Kč/km za palivo).

      K tomu si připočtěte to, že auto můžete mít „pod nosem“ a nemusíte pro něj do půjčovny.

      • humanoidvani

        Uprimne vam fandim, sam bych takovou sluzbu pouzival, ale ta cenotvorba je predzvest neuspechu.

        Argumentujete spatne 48 h ≠ 36 h. Kdyz vezmu v uvahu jen 36 h tak pujcovne je 1140 (rentalcars.com – http://bit.ly/2dkXh3P). Jsem na tom proste o dost levneji v pujcovne. Abych se trosku priblizil cene v aut. pujconve musel bych mit tarif TOP (ktery: Nutno předplatit služby v objemu 3 900 Kč).
        Autopujcovna vam priveze vuz temer pred dum (vlastni zkusenost).

        Kazdopadne vam drzim palce

        • Jaromír Klimek

          Argumentace 48h ≠ 36h je správně. Autopůjčovny prostě neúčtují po hodinách, ale po dnech.

          Rozklikl jsem si tu Corsu z nabídky, kterou odkazujete. Jsou tam typické finty: Je zdánlivě levná, ale pokud je Vám 21-25 let je tam příplatek 12 EUR za den, na víkend tedy lidových 648 Kč. Dále nikde žádná informace o DPH, takže je pravděpodobné, že ceny jsou bez DPH.

          Opravdu Vám u nás vadí předplatné 3900 pro lepší tarif? Pak jste asi přehlédl, že u Vámi odkazované nabídky je kauce 790 EUR, tedy přes 20 000 Kč.

          Tolik tedy k naší cenotvorbě.

          Ale především – my umíme auta půjčovat i v situacích, které půjčovny neumí (a nechtějí umět). Naše auto si vezmete třeba na 3 hodiny, zajedete do IKEA a zpět a dáte za to 100 – 150 Kč. V těchto krátkodobých zápůjčkách je carsharing bezkonkurenční.