Carsharing Ajo.cz získal 7 milionů korun, rozroste se do dalších měst

ajo-cz

Carsharingová služba z Brna vzbudila na investiční platformě Fundlift velký zájem investorů a získala ne původně žádané 3 miliony korun, ale rovnou 5 milionů korun. Další 2 miliony získá od Jihomoravského inovačního centra. Ajo.cz peníze použije na rozšíření flotily aut, posílení týmu a expanzi carsharingu do dalších měst včetně Prahy a Ostravy.

Investoři poslali přes Fundlift firmě Ajo.cz 5 milionů korun, za to dostanou celkem 16,36 procenta podílu na základním kapitálu firmy. Nejvyšší z celkem 230 investic zní na částku 305 tisíc korun. Dalších 11 investorů investovalo přes platformu Fundlift do Ajo.cz částku vyšší než 100 tisíc korun.

„Získaná investice je pro Ajo.cz obrovským impulsem, díky kterému můžeme výrazně urychlit vývoj a expanzi naší carsharingové platformy a rozšířit pokrytí cílových oblastí sdílenými auty. Jedno sdílené auto nahradí zhruba deset aut v osobním vlastnictví,“ říká Jaromír Klimek, zakladatel Ajo.cz. Chce být ale připravený i na další změnu v podobě příchodu autonomních aut.

Ajo.cz investice přes Fundlift

Carsharing Ajo.cz získal přes Fundlift 5 milionů korun od 201 investorů

Carsharing v Česku: potenciál 100 tisíc zákazníků

Pro investory je to sázka na trend, který do Česka teprve přichází. V sousedním Německu je už dnes carsharing běžnější, podle společnosti Statista.com funguje už dnes jedno sdílené auto na tisíc obyvatel v Berlíně, Hamburgu, Mnichově či Frankfurtu.

Pro řidiče, kteří nejezdí autem pravidelně, je carsharing ve velkých městech výhodnější než vlastní auto. Právě na to Ajo.cz spoléhá. Dnes služba funguje v Brně a nabízí auta Hyundai i10 a Dacia Logan MCV, flotila se ale rozšíří a firma bude expandovat do Prahy a Ostravy. Připomeňme, že kromě Ajo.cz v Česku působí i další carsharingové služby: Car4way, Autonapul nebo Emuj, který nabízí sdílené elektromobily.

Že je v carsharingu potenciál je přesvědčené i Jihomoravské inovační centrum. „Podle propočtů opřených o nezávislé studie má český trh s carsharingem potenciál osmdesáti tisíců zákazníků. Optimistické odhady mluví dokonce až o sto patnácti tisících zákazníků. Vzhledem k neudržitelné dopravní situaci v největších českých městech je na čase tento trh rozpohybovat,“ říká Jiří Hudeček, šéf JIC, které podpořilo carsharing Ajo.cz v akcelerátoru JIC Master a teď přidává další 2 miliony korun.

Diskuze k článku