Zvýhodněné příspěvky budou automaticky cílit na vhodné fanoušky

Zatímco dříve Facebook optimalizoval zvýhodněné příspěvky s ohledem na co největší dosah a zapojení oslovených uživatelů, nové cílení už bude do úvahy brát ještě další faktor. Jde o to, že zaplacené příspěvky se často zobrazovaly i fanouškům v zemích, o které majitel stránky až tak moc nestál, přesto ale za tato zobrazení platil v rámci zvoleného modelu účtování.

Facebook nyní vychází majitelům stránek vstříc a placené příspěvky se automaticky zobrazují především uživatelům v zemích, ze kterých pochází nejvíce fanoušků stránky. Pokud tedy americká stránka Coca-Coly zvýhodní příspěvek, nebude se zobrazovat jeho placená verze uživatelům z České republiky, Bahrajnu či Pobřeží slonoviny, ale především uživatelům z USA a Kanady, kde stránka pravděpodobně bude mít nejvíc fanoušků.

Majitelé stránek sice mohou nastavit geografické i jiné cílení příspěvku sami, musí tak ale udělat před zveřejněním samotného příspěvku přímo v jeho nastavení, tedy ještě před nasazením reklamy, což si mnozí neuvědomují. Nedávno se kvůli tomu dostala do podezření z kupování falešných fanoušků stránka TOP 09, která si zacílení příspěvku nepohlídala a zaplatila tak nemálo peněz za bezcenné fanoušky ze vzdálených koutů světa. To už by se nyní stávat nemělo.

I přesto ovšem nelze než majitelům stránek doporučit, aby si publikum a jeho zacílení vybrali v rámci placeného příspěvku sami a nespoléhali se na základní nastavení. Dobře promyšleným cílením, které je možné například podle místa, věku, pohlaví či zájmů, mohou totiž svou investici výrazně zefektivnit, když příspěvky uvidí skutečně jen to publikum, které má.

Via IF

Diskuze k článku