Youtubery zkoušela už i Akademie věd. Spolupráci si chválí

Youtubeři se nehodí jen na zaručeně cool produkty. Spolupráci s nimi si chválí firmy, které by vás asi na první dobrou nenapadly – nově Akademie věd ČR. V rámci Veletrhu vědy si zajistila desetitisíce zhlédnutí videí přizváním dvou youtuberů.

„Jedním z hlavních cílů Veletrhu vědy je oslovovat mladou generaci a ukazovat jí cestu k vědě. Proto jsme se již v minulosti rozhodli využívat komunikační kanály, které jsou této generaci blízké. Začali jsme u webů a sociálních sítí, v letošním roce jsme se chtěli posunout ještě dál – právě k youtuberům,“ popisuje hlavní manažer veletrhu Petr Borovský z AV ČR.

Vyvolenými se stali Martin Rota (95 tisíc odběrateůl) a Tomáš Touha (54 tisíc odběratelů), oba v rámci spolupráce natočili nejprve pozvánku na veletrh, následně i video z něj.

„Youtuberům jsme předložili seznam příležitostí k natočení zajímavého videa a témat, která se s veletrhem letos pojila. Oni sami si poté vybrali téma či příležitost a zvolili rychlost zpracování videa. Sami zahrnuli do kampaně ještě jejich další komunikační kanály – Instagram či Facebook účty. A Veletrhu vědy komunikovali i skrze ně. S Martinem Rotou jsme se navíc domluvili na uspořádání historicky prvního srazu fanoušků jeho pořadu Vědecké kladivo,“ doplňuje Borovský.

Akademie se s jejich spoty dostala dohromady na něco přes 67 tisíc zhlédnutí. Videa jsou na současné poměry a jiné youtubery poněkud rozvláčnější a jasně zaměřená někam jinam, než je hlavní proud – přesně to se ale Akademii líbí a spolupráci hodnotí jako povedenou. Hledá rovnou někoho na dlouhodobou spolupráci – „tvář Akademie věd ČR a spojnic mezi vědeckými pracovišti a mladými lidmi z celé České republiky“.

Náklady na kampaň s osobnostmi YouTube se pohybovaly v řádech desetitisíců korun za oba, s propagací akce k tomu pomáhal i outdoor, kinoreklama, vlastní web a TouTube kanál, spojení s youtubery zajistila platforma Tubrr.

Diskuze k článku