Youtuberka Lou: Stále nevěřím, že když je nějaký produkt vyprodaný, je to kvůli mně

Na YouTube má přes 400 videí a dohromady skoro 20 milionů zhlédnutí. Domů dostává haldu produktů a naposledy dostala i billboard. Jen tak, protože to, co ukazuje nebo doporučuje, se může rychle vyprodat. Lucie Dejmková vystupuje pod jménem Lou a svůj kanál a blog pojmenovala Get the Louk. My jsme ji vyzpovídali v seriálu o známých českých youtuberech.

Patří totiž mezi nejznámější beautyblogerky i vlogerky. Říká, že roky vedla osobní blog, který se začal podezřele plnit články se štítkem make-up. Dnes jsou to dvě samostatné internetové entity, každá s jiným zaměřením.

Jak tě napadlo začít s vlogováním?

Tak, že jsem sama na videa koukala, ale jejich množství v češtině bylo dost tristní. Takže jsem si začala říkat: „Proč to nezkusit začít dělat u nás česky?“ A ono to vyšlo.

get the louk nákupy

Zdroj: Instagram GetTheLouk

Kdy sis uvědomila, že to může mít nějaký potenciál, že lidi zajímáš?

Úplně konkrétní okamžik si nevybavím. Já si to asi doteď neuvědomuju. Ale okamžik, ke kterému se vždycky strašně ráda vracím, je, když jsem koukala na počet zhlédnutí u jednoho z mých prvních videí a byla tam devítka. V tu chvíli jsem si říkala: „Ještě jeden člověk a uvidí to deset lidí, to je o řád výš, už to nejsou jednotky, už to jsou desítky!“ Dneska se čísly pohybuju úplně někde jinde, ale i tak je to jedna z nejoblíbenějších youtubových vzpomínek.

Poznávají tě lidi? Říkala si, že se stydíš, trvá to ještě?

Poznávají a stále si na to nemůžu úplně zvyknout. Stydím se furt. Nebo on to není ani stud, ale je to prostě divné. Často se lidé ani neodváží za mnou přijít a jen koukají. To je ze všeho nejhorší, protože v tu chvíli nevím, zda mám na botě toaleťák, nebo co se vlastně děje.

Kolik času vlogování věnuješ?

Vlastně by se dalo říct, že vážně všechen, protože k tomu patří i odpovídání na komentáře, instagramování a to vyplňuje takové ty zdánlivě nudné mezírky mého dne. Takže opravdu všechen.

Všimla sis, jestli ovlivňuješ lidi podle toho, co řekneš nebo ukážeš ve svých videích?

Já si to furt nepřipouštím, ale je vtipné, když pak vidíte nějaký produkt vyprodaný a lidi vám říkají, že to je kvůli mně. Já jim to stále nevěřím. :D

Jak dobře znáš své publikum?

Řekla bych, že dost. Snažím se ptát lidí, kteří mě sledují, na různé otázky a jejich odpovědi vážně čtu. Čtu všechny komentáře, které dostávám, takže si myslím, že je znám, jak jenom můžu.

Máš teď i svůj vlastní billboard, jak jsi k němu přišla?

Mám a nejdřív jsem ani nevěděla, o co jde, ale pak mi přišly jednou domů propisky Pilot Frixion a po chvilce přemýšlení jsem to pochopila. Jsou to gumovací tužky, a s nimi právě teď probíhá kampaň „Nakresli to!“, kde stačí těmahle kouzelnejma tužkama něco nakreslit, přihlásit to, a pak jen čekat, jestli dotyčný nevyhraje svůj billboard. Já ho dostala darem a je to asi ten nejzajímavější dárek, jaký jsem kdy dostala.

getthelouk billboard

Kam až by ses s vlogováním chtěla dostat?

Chtěla bych to dělat i nadále, to je jasné. Chtěla bych, aby komunita GetTheLouk neustále rostla a dál lidi bavila. A bylo by super, kdyby to mohla být i moje práce v tom tradičním slova smyslu. To by byl splněný sen.

Spolupracuješ s některými značkami? Vzpomeneš si na tu první, proč a jak tě ke spolupráci přesvědčila?

Spolupracuji se spoustou značek, s někým jednorázově, s někým dlouhodobě. Kdo byl tím prvním už nevím, ale tipuji, že to byl Rimmel nebo DM drogerie. A důvod je jednoduchý, a za ty roky se stále nezměnil a asi nikdy nezmění. Pokud je to značka, kterou mám ráda nebo která mě zajímá a láká mě ji zkusit, tak jdu do toho. Pokud je to něco, co bych si sama nekoupila, tak nabídku neberu. Jinak podle mě spolupráce nemají smysl ani pro jednu stranu.

Je něco, co musí mít značka nebo firma, aby se dostala do tvého videa?

Domů mi chodí halda produktů a o většině třeba ani dopředu nevím, že mi přijde. A stejně vždycky vezmu produkt do ruky řeknu si: „Zajímala ses někdy o tenhle produkt? Chtěla sis ho někdy koupit? Zaujal tě, že by sis šla koupit třeba lepší odstín (někdy totiž nepřijde úplně to, co by mi sedlo) sama do obchodu?“ Pokud je odpověď „ano“, produkt vyzkouším, pokud je na jednu otázku z toho „ne“, produkt jde do krabice, která pak putuje známým nebo do soutěží.

Dneska se ale snažím mít většinu spoluprací na té bázi, že když mě něco od dané značky zaujme, napíšu jim a oni mi produkt pošlou. Je to nejvýhodnější pro obě dvě strany. Chci zkoušet produkty, které mě baví, proto jsem to začala dělat a dělám dodnes. Nepotřebuju držet světový rekord v počtu nasyslených tvářenek, které nikdy nepoužiju. Proto stále, i když se to možná nezdá, většinu spoluprací odmítám.

Diskuze k článku

  • Vladislav Kubica

    Obdivuji lidi, kteří dojdou tak daleko, jako tady slečna LOU. Gratuluji, přeji ještě moc a moc úspěchů. Čtu tady takové články rád, právě proto, že někdo vlastní pílí, nápadem atd. jde dál než ostatní a ještě kousek. Já nejsem schopen rozkomunikovat lidi ani v diskusích :) http://www.salonnefertiti.cz a takjaka.blogspot.com