Tři inspirace pro vaši kampaň na sociálních sítích

eurojackpotcz

Když se hovoří o zajímavých kampaních, které dokážou vtáhnout publikum, často je jejich těžištěm prostor na sociálních sítích. Už pár let je prostě v marketingu doba sociální. Jenže jak udělat dobrou kampaň? Inspirujte se třemi úspěšnými a jejich výsledky.

O tom, že podíl lidí, kteří vlastní tablet nebo chytrý telefon, se každým rokem zvyšuje, už snad není potřeba ani psát. Naší závislosti na mobilních zařízeních začínají využívat už i značky, které se s mobily primárně nespojují. O kampani Nivea jsme už psali. Dalším dobrým příkladem je třeba společnost Mattel, která pro stolní hru Scrabble udělala kampaň na nádražích v Londýně.

„Otázkou už není, jak zasáhnout zákazníka, ale jak ho zasáhnout tou nejsprávnější cestou v ten správný moment. Značky si všimly, že bereme zařízení do rukou, když se nudíme a nezáleží na věku, pohlaví, původu, vzdělání,“ uvedl Tomáš Pflanzer, který v Nielsen Admosphere vede digitální výzkum. A přesně toho využila kampaň Scrabble, která prostřednictvím velké obrazovky na nástupištích vyzývala lidi, aby z daných sedmi písmen vytvořili co nejlepší slovo a tweetli jej pomocí #scrabblechallenge. Nejlepší hráči pak mohli každý týden získat Scrabble ceny.

Scrabble

Cílem bylo přimět lidi hrát scrabble mimo jejich obývací pokoje a oslovit je v předvánočním období. Díky kombinaci sociálních médií s dalším kanálem firma maximalizovala dosah své kampaně. Jen během prvního týdne zasáhla 269 000 lidí a Scrabble dosáhlo 250 % své obvyklé response rate na Twitteru.

Dalším příkladem úspěšné marketingové kampaně byla kampaň The Tap Tap Gear od Fordu. Ta velmi dobře využila pre-roll video na YouTube a do 5 vteřin, které nelze přeskočit, dostala zásadní sdělení.

„Všechny štvou pre-roll videa. Využili jsme tedy prvních pěti vteřin pro hlavní sdělení a jako motivátor pro zhlédnutí celého,“ uvedl Aleš Křivánek, Digital Account Manager z agentury Wunderman a zdůraznil, že vždy je potřeba obsah videa přizpůsobit médiu. „Vytvořili jsme proto s kapelou hendikepovaných hudebníků video o jejich novém Fordu Tourneo, umístili jej na sociální sítě a vymysleli netradiční formu podpory The Tap Tap. Vyzvali jsme diváky, aby video sledovali a sdíleli se svými přáteli s tím, že za každé zhlédnutí dostala kapela 0,016 litru nafty. Stačilo doslova jen hnout prstem – kliknout a sdílet – a kapele se tankovala nádrž,“ komentoval Křivánek.

The Tap Gear - výsledky

Mediální rozpočet na kampaň byl vskutku nízkorozpočtových 50 000 Kč, cílem bylo vyzkoušet si její fungování pouze na sociálních sítích. Pomocí videa a jeho virálního potenciálu kapela The Tap Tap natankovala 3 200 litrů nafty do svého nového vozu. Za pouhý měsíc se o programu Ford Handy, který nabízí speciálně upravené vozy pro hendikepované, dozvědělo přes 200 000 lidí. Video se zároveň stalo druhým nejsledovanějším videem Fordu ČR všech dob. Úspěšnosti kampaně samozřejmě pomohlo i její vhodné načasování před prázdninami a správné zacílení na fanoušky automotive.

O dost širšího cílení si užívala Sazka. Pokud jste se během posledního roku zdržovali převážně v České republice, jen těžko jste mohli přehlédnout její kampaň na novou loterii Eurojackpot. Ze hřbetu koně nebo ze své jachty Vám usměvavý miliardář Henri vysvětloval, jaké jsou rozdíly mezi životem milionářů a miliardářů.

Henri

Cílem této kampaně bylo přilákat zejména mladé lidi, kteří dosud žádnou hru Sazky nehrají. Kromě klasických spotů v TV a venkovních billboardů firma ve velkém využila sociální média, na kterých většina mladých lidí tráví spoustu svého času. „Z Henriho se stala živá figura, která zveřejňuje videa na YouTube, má svůj profil na Facebooku a lidé si s ním mohou povídat,“ popisuje kampaň specialista online marketingu společnosti Sazka Kamila Kreilová.

Henri výsledky

Prostřednictvím výjevů z Henriho života tak lidé dostávají inspiraci, co s případnou miliardovou výhrou udělat. „Během 3denního natáčení televizního spotu se nám podařilo pořídit digitální obsah na celý rok. Univerzální koncept umožňuje tvořit scénáře až po natáčení,“ dodává Kreilová.

Během pár týdnů se Eurojackpot umístil na druhém místě na trhu číselných loterií v Česku, podle tvůrců kampaně bez sebemenšího zásahu do dominantní Sportky. Loterijní vklady se meziročně zvýšily o 27 % a Sazka tak samozřejmě nemá důvod tuto úspěšnou kampaň ukončit. Naopak nově bude Eurojackpot komunikovat na Instagramu, kde bude Henri sdílet fotografie ze svého života a miliardářský koncept od Sazky letos přebírá i slovenská společnost Tipos.

Zmíněné kampaně jsme pro vás sesbírali na konferenci WebTop100 2015

Diskuze k článku