Takhle vypadají Instagram Ads v praxi z tuzemska. Na přípravu mají značky ještě pár dní

Instagram Ads do Česka vstupují 30. září, už teď je ale možné používat je v (a tedy cílit na) řadu zemí, mezi které v Evropě patří Británie či Německo. Jak taková kampaň vypadá, si vyzkoušeli v Socialsharks. Jejich klient Big Shock! totiž expanduje do Německa, takže právě tam zaměřili své instagramové zájmy.

A vedle zájmů hlavně fotky – tedy jednu fotomontáž a jednu fotografii z mobilu. Protože, jak Socialsharks dodávají, Instagram je o autentickém obsahu uživatelů, můžete si tipnout, jaká verze asi získala vyšší odezvu.

big shock instagram

big shock

„Velikosti cílových skupin jsou razantně menší než při cílení na Facebooku, proto tomu bude třeba přizpůsobit investice,“ hlásí Jan Randus na webu, kde se Socialsharks se svými výsledky pochlubili.

Socialsharks po své zkušenosti hodnotí Instagram Ads jako povedený počin, nastavování jako intuitivní a engagement výrazně vyšší než na Facebooku.

Samozřejmě není třeba volit jen mezi fotomontáží a klasickou fotografií. Instagram připravil hned několik možností, klasický čtvercový formát, landscape (obdélník orientovaný na šířku), carousel ads (několik druhů obrázků, které si uživatel může prohlížet), nebo video.

format instagram

Své reklamy v posledních týdnech značně rozšiřuje, před týdnem oznámil, že Instagram Ads je možné používat ve 30 nových zemích (třeba Španělsku, Itálii, nebo Jižní Koreji) a zbytek, tedy i Česko, se dočká právě 30. září.

Podobně už se před nějakou dobou pochlubil sám Instagram. Reklamy zkoušel dlouho, první značky na něm začaly promovat v roce 2013 a při jejich vyhodnocení síť uvedla, že je s výsledky spokojená. Tak například Levi’s tehdy oslovil 7,4 milionu lidí v cílové skupině 18 až 34 let, což je 47krát víc, než měl na Instagramu fanoušků (tedy tehdy okolo 158 tisíc). Mimochodem, dnes už má značka kolem 884 tisíc sledujících.

Případové studie, které si síť sama vyhodnotila, jsou dostupné v sekci Instagram for Business. Zajímavé mezi nimi jsou třeba výsledky kampaně značky finančních služeb Capital One, která se dostala díky Instagramu i k cílové skupině 45+.

Nejnověji reklamy testoval Instagram své Ads letos v létě a teď síť oznámila, že u 97 procent z nich dosáhla významných pozitivních výsledků ve vybavení a znalosti reklam. Jak dopadla zbylá tři procenta, s tím se síť nepochlubila. Ve své studii ale konkrétně ukazuje řadu spokojených klientů a pozitivních čísel.

Diskuze k článku