Studie: Jak a kde marketéři investují do obsahu

import-studie-jak-a-kde-marketeri-investuji-do-obsahu.jpg

Studie 2013 Benchmarks, Budgets and Trends se zabývá trendy v oblasti obsahového marketingu v severní části Ameriky. Celkem její autoři oslovili asi 350 marketingových profesionálů zaměřených na spotřebitelský segment trhu, u nichž zjišťovali názory na práci s obsahem. Základním zjištěním bylo, že 86 procent z oslovených nějakou formu obsahového marketingu využívá, navíc v průměru šlo z jejich marketingových rozpočtů na obsahovou stránku 28 procent a většina měla v plánu tyto prostředky v budoucnu navyšovat.

Marketéři přitom nesázejí v obsahovém marketingu pouze na jeden kanál, naopak v průměru využívali respondenti studie 12 různých strategií (kanálů). Jednoznačně vedly sociální sítě a články na vlastním webu, následovaly elektronické newslettery a do top 5 využívaných nástrojů se vešla ještě videa a také blogy. Ve srovnání s nedávnou studií zaměřenou na využívání obsahového marketingu pro B2B pak vyplynulo, že profesionálové zaměření na spotřebitelský segment trhu více využívají mobilní obsah, mobilní aplikace a tištěný obsah.

Rozdělení toho, jaké sociální sítě obsahoví marketéři nejvíc využívají, žádné velké překvapení nepřineslo. Nejpopulárnější je Facebook, následují Twitter, YouTube a LinkedIn. Zde existuje důležitý rozdíl mezi B2C a B2B obsahovým marketingem, jelikož obsahový marketing zaměřený na firemní klientelu sázel v první řadě na LinkedIn, zatímco sítě Twitter a Facebook byly v důležitosti vyrovnaně na druhém místě.

Základním cílem obsahových marketérů v B2C bylo získání a udržení loajality zákazníků (77 procent), získávání nových zákazníků (75 procent), zvyšování povědomí o značce (74 procent) a engagement (66 procent). Mezi způsoby měření úspěšnosti vedlo měření návštěvnosti webových stránek (62 procent), měření přímých prodejů (55 procent), sdílení na sociálních sítích (52 procent) a čas strávený návštěvníky na webu (43 procent). Níže si ve formě prezentace můžete prohlédnout celou studii: