Social novinky 2. týdne: Facebook Live přes web, reklamy v Instagram Stories

media-blog_live-header

Druhé letošní social novinky praskají ve švech. V novém roce nezahálí hlavně Facebook! Vysílat živě lze nově přes web, doprostřed videí jde vkládat reklamy a upravené posty už nebudou viditelně označeny. Instagram chce pak víc zlaťáků a přidává do Stories reklamy. Pojďme na to.

FACEBOOK

Živé vysílání přes web přímo z desktopu a další novinky

Zahoďte smartphony, tablety a vykašlete se na složité nastavování vysílání přes Live API. Stránky mohou nově živě vysílat přes webový prohlížeč přímo z desktopu. Možnost zahájit živé vysílání najdete na své facebookové stránce tam, kde běžně vkládáte příspěvky.

Mezi další vylepšení patří možnost vysílajících připnout k videu komentář, snadnější přístup k živému vysílání pomocí trvalého odkazu na stránce nebo udělení práv k vysílání dalším lidem. Podrobněji se rozepsali na Newsfeedu.

Snímek obrazovky 2017-01-16 v 13.14.04

Facebook vloží doprostřed videí reklamy

Inzerenti, radujte se. Facebook naděluje nové umístění pro video reklamy – konkrétně jde o mid-roll reklamy ve videích. Reklama se tak bude zobrazovat v průběhu živých vysílání, ale i třeba uprostřed klasických videí, která sledujete alespoň 20 vteřin. Její délka bude omezena na 15 sekund a může se objevit ve spotech delších než 90 vteřin.

facebook-video-ads

Facebook přestane viditelně označovat upravené posty

Facebook brzy přestane jasně označovat upravené příspěvky. Kdo si bude chtít ověřit, zdali byl post upraven, bude muset kliknout na rozbalovací nabídku v pravém horním rohu a zobrazit si detailnější historii úprav. To bude „bolení“ ještě.

fb_edit_post_history

INSTAGRAM

Instagram přidává do Stories reklamy

Instagram Stories sleduje denně přes 150 milionů uživatelů. A z tak velkého publika je samozřejmě třeba vytřískat nějaké ty zlaťáky. Proto budou firmy brzo moci v rámci Stories inzerovat. Bude se jednat o fullscreen reklamy – slideshow z obrázků nebo až 15vteřinové video, které od začátku poběží se zvukem. Naštěstí pro uživatele je půjde snadno přeskočit.

Reklamy ve Stories zatím testuje zhruba třicítka vybraných klientů. V následujících týdnech také byznysovým profilům na Instagramu přibydou analytické Insights určené právě pro Stories.

Diskuze k článku