Služba Klout změří váš vliv na sociálních sítích

import-sluzba-klout-zmeri-vas-vliv-na-socialnich-sitich.jpg

Služba Klout, která sídlí v San Francisku a běží zatím v beta verzi, si už v Americe získala poměrně širokou oblibu. Založili ji v roce 2008 Joe Fernandez a Binh Tran s cílem poskytnout uživatelům a značkám užitečný analytický nástroj umožňující kontrolu vlastního vlivu napříč sociálními sítěmi. A na rozdíl od novějšího projektu The Social List, který jsme vám představili před časem, působí přeci jen o něco sofistikovaněji.

Jak Klout funguje

Službu Klout lze využívat zcela zdarma, přihlásit se k ní může kdokoli skrze vybraný sociální profil na oficiální stránce Kloutu.  Algoritmus Kloutu analyzuje data z vašich profilů na sociálních sítích a měří celkovou velikost vaší sítě kontaktů, hodnotí vytvořený obsah a to, jak lidé na tento obsah reagují, jak s ním dále pracují.

Faktorů, podle kterých Klout vliv měří, je mnoho. U Facebooku hodnotí například komentáře, palce nahoru nebo počet přátel v síti a tato data pak kombinuje s údaji z profilů na dalších sociálních sítích. U Twitteru je to mimo jiné počet následovaných uživatelů, počet followerů, retweety, podíl spamujících či neaktivních účtů mezi followery, aktivitu kontaktů i jedinečné zmínky.

V červnu přidali vývojáři do Klout skóru na základě přání mnoha uživatelů také službu LinkedIn a čerstvou novinkou je pak možnost zadat do Kloutu i Foursquare účet pro ještě přesnější výsledek.

Co všechno se na sebe dozvíte

Výsledkem analýzy profilů je takzvané Klout score, hodnota na škále od jedné do sta – čím vyšší číslo, tím vyšší online vliv.

Na svém Klout účtu pod záložkou Profile pak snadno zjistíte, jak algoritmus vaše výsledné skóre poskládal. Najdete zde jednotlivé složky hodnocení nazvané True Reach, Amplification Probability a Network Influence.

True Reach ukazuje na skutečnou velikost vašeho publika (eliminace neaktivních a spamujících účtů).

Amplification Probability zastupuje pravděpodobnost, s jakou budou vaše příspěvky dále komentovány či šířeny (v potaz je brána i rychlost šíření či vaše vlastní aktivita při komentování).

Network Influence pak znázorňuje hodnotu vlivu vašeho publika. Všechno dohromady to dá položku Score Analysis, která znázorňuje výslednou hodnotu. Přidaná je i rada, jak máte o své skóre dále pečovat či jak jej vylepšit.

Názory na Klout se různí

Zatímco jedni jsou z Kloutu nadšeni, jiní jej rázně kritizují. Hlavní kritika se točí kolem samotného faktu, že nelze vyabstrahovat jedno jediné číslo, které bude přesně vypovídat o důležitosti a vlivu konkrétního člověka nebo značky napříč webem (přestože by o něj mnozí marketéři či majitelé firem tolik stáli). Tím spíš ne, když je toto číslo snadno zmanipulovatelné, což dokazují nejrůznější rádci, jak Klout skóre efektivně zvýšit.

V každém případě je ale zřejmé, že vývojáři služby nezahálejí. Kromě rozšiřujícího se portfolia klíčového Klout skóre se zabývají i dalšími vylepšeními. V červnu například přibylo tlačítko +K, kterým mohou uživatelé označit experty v konkrétní tematické oblasti a usnadnit tak ostatním jejich vyhledávání. Značky také mohou nabídnout uživatelům personalizované stránky na základě hodnoty jejich Klout skóre.

I díky stále pokračujícímu vývoji služby se tak navzdory kritice může ještě mnohé změnit. Filozofie Kloutu totiž poskytuje uživatelům toužícím po vlivu, zvláště pak marketérům, kromě několika čísel i zapojení se do konverzací, komunikaci s významnými lidmi i apel na to, aby do světa posílali jen hodnotné informace a byli stále dostupní.

Via SME, Mashable