Posty, které se v roce 2017 příliš nepovedly

Člověk ani dvakrát neřekne covfefe a je tu konec roku a s ním i přehled postů, které nás zaujaly, pobavily, poučily a navždy změnily pohled některých na sociální sítě. Především těch, kteří spravovali určité profily. Byly totiž dny, kdy s tím podle nás buď rovnou sekli, nebo aspoň získali tik v oku.

Chcípnul, to je pointa, věřte mi

Lekce číslo jedna: na sociálních sítích nebuďte chytří. Nebo lépe, nebuďte přechytralí. Nepoučujte ostatní, nebuďte vtipní, když to neumíte. Prosím vás, opravdu ne. Je jedno, jestli vystupujete za firmu, nebo za sebe. Ještě jednou: ne.

Jak to jinak může skončit, ukázal post vicepremiéra (tehdejší) vlády a předsedy KDU-ČSL Pavla Bělobrádka. Poté, co napsal ženě k jejímu truchlení po ztrátě psa, že zvířata neumírají, ale chcípají, schytal vlnu kritiky po celém internetu i v médiích. A s velkým náskokem vítězí v nevyhlášené soutěži o nejméně zvládnutý příspěvek, který navíc vyvolal ohromný zájem.

A ještě něco – ano, omluva je na místě. Ale s omlouváním se to má takto: chcete-li, aby zafungovala, musíte se opravdu kát a uznat chybu, bez ohledu na to, jestli si myslíte, že jste ji udělali, nebo ne. A to nevypadá třeba jako vyjádření politika pro server Lidovky.cz: „Idiot, který nepochopí, co znamenají smajlíci, je hoden si přešlápnout“. Ani jako toto vyjádření na Twitteru.

Následné memy jsou už jen třešnička na dortu.

malý Bělobrádek

Posted by Čtyřlístek ze stránek STRACH.cz on 30. august 2017

Vegani v nejlepší formě

Firemním nepovedeným postem roku je ovšem zaručeně soutěž mlékárny Kunín. Její ze začátku docela nevinná jarní snaha o aktivaci fanoušků a jejich tvorbu básniček oslavující krávy, mléko a firmu skončily honem na zlý korporát tyranizující zvířata.

Podle počtu negativních reakcí to vypadá, že se aktivovali nejen vegetariáni, vegani, biomatky a hippie otcové, ale i všichni ostatní, kteří pochopili, že pokud se přiznají ke konzumaci mléčných výrobků, na sítích skončili.

Tady lze poradit jediné: zjišťujte náladu ve společnosti. A když vás pak ještě nařknou z ohýbání pravidel vaší vlastní soutěže, které plníte do puntíku, vysvětlujte, neútočte, buďte klidní.

Jenže možná vám to taky nepomůže.

Jděte raději ke konkurenci

Když něco zkazíte, není asi úplně ideální oznámit, že prostě nechcete víc nových zákazníků, radši budete jejich počet regulovat a zbytek pošlete ke konkurenci, která má určitě také výhodné produkty…

Na druhou stranu, když už uděláte chybu, není nad to umět se omluvit. To se totiž na českém Facebooku příliš nevidí! Dobře, omluva není až tak obratná, ale má všechno, co zákazník chce: pravdu, lidský přístup a hlavně produkt s příběhem. Příběhy totiž stále vedou, opravdu.

Pro myslivce, rybáře, včelaře, no tak dobře, i pro vás

Záměrně jsme nějakou dobu nepsali o postech drinku Smarty. Nechtěli jsme se opakovat, těm původně opravdu vychytaným příspěvkům se navíc ty novější vůbec nevyrovnávaly. Letos si ale drink udělal další výraznou reklamu s novou příchutí myslivecký a rybářský. Nenechte se zmást, nápoj prý není určený jen pro myslivce, rybáře a jim blízké včelaře. Ale pro všechny, kdo milují přírodu. Zamotané cílení, vysvětlení, toporné představení a nezaměnitelný herecký výkon Dominika Haška k tomu všemu prostě patří.

Nový Smarty – představení

Smarty myslivecký a rybářský :-)Představení nového nápoje Smarty ,,pro všechny, kdo milují přírodu" :-)#Onchrání

Posted by Smarty – pro ty, kdo milují přírodu on 12. január 2017

A kdybyste tápali, jak firma marketing vymýšlí, našli jsme pro vás vyjádření v jedné z facebookových odpovědí, kterými pod tímto příspěvkem Smarty nešetřil:

„Záleži, co máš přesně na mysli. Třeba texty si (téměř) vždy píšeme sami. Grafiku jak kdy, ale z větší části také. Co se týče nápadů, tak to je delší povídání. Vždycky tě něco musí indpirovat a pak musíš cítit, jak to k Tobe a ke Smartymu sedí. Jednoduše, musiš se s tím do hloubky stotožnit. Jinak to nema smysl. Snad Vám to takto stačí. A díky za zájem

My taky děkujeme. Za příspěvky i za vyjádření, které vysvětluje mnohé.

Když vám 13 let stará Superstar stoupne do hlavy

Nejen Dominik Hašek je důkazem, že marketing nemůže dělat každý. To, že jste (nebo jste byli) slavní, vás k tomu neopravňuje o nic víc.

Česká pošta z nějakého důvodu učinila specialistou na sociální sítě bývalého finalistu Superstar Juliána Záhorovského. Tak tam teď řádí.

Koncept „jsem mladý, tak jsem youtuber“ přijal i generální ředitel pošty (i když ho zřejmě taky příliš nebavil) a pravda je, že série má daleko víc zhlédnutí než třeba pecka „Známka Mauritius v Česku připomíná svou nejslavnější předchůdkyni“.

Rádi bychom ale poukázali na to, že většina youtuberů je poněkud mladší než Julián, poněkud vtipnější a taky to umí o něco lépe s editací videa. A to přesto, že jsou samoukové a minimálně v začátcích je za to žádná firma neplatí. K obsahu videa se snad ani dál vyjadřovat nebudeme.

ČSSD v koncích

A ještě jedna politická. Nepochopená, graficky nezvládnutá (a ještě vykradená), podivně zacílená a nakonec jako výstřel do tmy. Kampaň Česani.

Výběr memů už jsme prováděli, tak si jej projeďte tady. Nově přidáváme ještě jeden příspěvek, který se nám zalíbil. S ním se loučíme a přejeme hodně štěstí do nového roku. Nenechte se pohřbít.

Posted by Jan Krákora on 16. jún 2017

Diskuze k článku