Ondra Vodička alias polovina Madbros: Dělat YouTube je zaměstnání, pracuju osm hodin denně

Ondra Vodička vystupuje v YouTube světě jako Premi společně se svým bratrem Prooxim (Davidem). Dohromady mají přezdívku Madbros, s natáčení videí začali předloni a docela jim to jde. Tedy, pokud „docela“ znamená pod kanálem Madbros napočítat skoro 40 milionů zhlédnutí a 280 tisíc odběratelů. A taky zhruba 72 tisíc fanoušků na Facebooku. Hodně značek by za tahle čísla možná i pořádně zaplatilo markeťáka. Jenže ten jim zkrátka nezaručí podobné nadšení a zájem, protože YouTube se dělá od srdíčka…

Ondru jsme chytli na YouTuberingu při jeho pokusu projít někam do ústraní – jenže moc mu to nešlo. Co krok, to fanoušek s mobilem a prosba o fotku. I přes zjevnou únavu následovalo kývnutí, úsměv do hledáčku, kývnutí na díky a další krok. A pak zase. Takže není divu, že odpovědi jsou poněkud kratší.

Tenhle kluk prostě patří mezi hvězdy YouTubu. A dělá věci po svém – na natáčení si třeba začal pravidelně zvát svoji mámu. Moc ji to prý baví. Do role hvězdy se dostává a vedle bratrů i ona sama stále projíždí komentáře pod videi. Pod těmi, které bratrové uvádějí slovy: Jsme zabavní, šílení, dementní, uchylní, sexy a naprosto nenormální bráchové, co se snaží svými videi nejen pobavit!

Máme i starší fanoušky, některým z nich je okolo 25

Začínali jste s YouTube snadno?

Nejdřív nám to až tak nešlo, až ve chvíli, kdy jsme změnili to, jaká videa děláme. Začali jsme dělat blbiny, soustředili jsme se na zábavná videa. A lidi si nás našli. Teď už ne všechna videa vymýšlíme předem. V úvodním videu Madbros říkají, že chtějí vytvářet gaming videa – hlavně hry na konzolích, dnes jsou to zkrátka vlogy, které mají za cíl pobavit – pozn. red.

Jak dobře znáš lidi, kteří na tebe koukají?

Myslím si, že tu skupinu znám docela dobře. Jsou většinou mladí, kolem 12 až 15 let. To je určitě nejvíc saturovaná věková kategorie. Ale potkal jsem i starší – těm je třeba i 25, ale to je spíš výjimka.

Reklama? Jen na to, co frčí

Spolupracujete se společnostmi, děláte reklamy?

Samozřejmě. Je jich několik desítek.

Vybíráš si?

Vybírám, odmítám, přijímám… Beru ale jen to, co se mi líbí. Co je zajímavý. A samozřejmě nějakým způsobem přijatelné pro náš kanál. Nebudeme dělat reklamu na toaletní papír, že jo.

Jaká musí být tedy firma, která vás zaujme?

Většinou je to spojený s tím, co děláme na kanálu. Anebo co skutečně zajímá ty lidi ve věku, pro který to děláme. Takže například elektronika, víceméně veškerá takzvaná smart zařízení. Popřípadě tak nějak to, co frčí.

Jaký podíl z těch nabídek nakonec přijmete?

Přijímám tak každou čtvrtou, možná pátou věc. Dohromady měsíčně jich je okolo šesti, sedmi, možná občas osmi.

Kolik času videím věnuješ?

Vzhledem k tomu, že se tím živíme, dá se říct, že pracuju prakticky osm hodin denně.

Co tolik času zabírá?

Hodně zabírá produkce samotná, takže to natočení, ale dost i postprodukce a upload. Věnuju se ale i marketingu, a to docela dost. Svůj čas poměrně hodně dávám i do managementu okolo kanálu.

To znamená přesně co? Snažíš se o ty zakázky, nebo čekáš, co přijde?

Spíš čekám, protože nerad někoho oslovuju, nerad se vtírám. Já je nevyhledávám. Teď už se můžu spolehnout, že ty firmy o nás víceméně vědí a vědí, co po nás chtějí. A můžu jim něco určitého nabídnout.

Ozývají se přímo?

Zhruba polovina. To znamená, že 50 procent z nich se ozve přímo nám. Zbylých 50 procent jde přes různé agentury.

Chceš u YouTube zůstat?

Baví mě to, ale určitě ne. Protože už jsem dostal spoustu nabídek, především na střih a postprodukci v televizi. Takže určitě nechci zůstat jenom u YouTubu. Ale čím déle se to bude dařit, tím líp.

Diskuze k článku

  • Matěj Kovařík

    Dobrý rozhovor! Premi je jeden z těch, kteří si na videích dají záležet :)