Nová sociální síť umožní sdílet platby kartou. Vážně

Hranice toho, kam až dovolujeme sociálním sítím zajít, se neustále posouvají dál. Sotva jsme si jakž takž zvykli na věci jako je sledování naší polohy pro reklamní účely, už je tady další výzva. A tentokrát ne ledajaká. V rámci sítě Blippy totiž dostanete možnost sdílet své finanční transakce, diskutovat nad nimi a ještě na tom vydělat. Asi nebudeme jediní, komu to už připadá trochu moc…

Jen ať vidí, že na to máme!

Projekt byl dosud ve fázi betatestingu s asi 5 tisíci uživateli, kteří celkem zveřejnili transakce za 4,5 milionu dolarů s průměrnou cenou 43 dolarů za nákup. Nyní ale spouští ostrý provoz, a přestože se pro začátek počítá jen se sdílením v rámci Blippy, v budoucnu se prý dočkáme i možnosti propojení s Facebookem nebo Twitterem.

Uživatel si může nastavit míru detailů, které chce o svých platbách zveřejňovat. Vše pak funguje prostřednictvím statusů a seznamů následovníků, stejně jako třeba na Twitteru. Službu lze i libovolně „zapauzovat“, aby se neprovalily například nákupy vánočních dárků. To vše má lidem mimo jiné umožnit srovnávat ceny nákupů, hledat ty nejvýhodnější příležitosti a případně vyjednávat s prodejci o slevách nebo zrušení nevýhodného nákupu.

Soukromí na ústupu

Z obecnějšího pohledu jde rozhodně o velmi zajímavou službu, která celkem bez obalu naznačuje, čeho všeho bychom se v budoucnu mohli dočkat. Slova jako bezpečnost nebo soukromí v tom velkou roli zjevně hrát nebudou. „Na Twitteru sdílíte informace o tom, co děláte. Na Flickru sdílíte fotografie, které kdysi byly soukromé. Věci, o nichž si lidé mysleli, že jsou soukromé, už takové nejsou,“ shrnul jasně jeden ze zakladatelů Blippy Philip Kaplan.

Přes serióznost celého projektu a řadu zvučných jmen v jeho pozadí si ale jeho fungování v reálném světě neumíme moc dobře představit. Předraženými nebo hloupými nákupy bychom se zrovna chlubit nechtěli a handrkování se s prodejci nás neláká už vůbec. Ale možná někdo opravdu má potřebu pochlubit se svými účtenkami a probírat s přáteli nákup v supermarketu…

Via TC, WSJ