Nikdy není pozdě být největší online reality show. V tom si věří Skupina #miseSpartanRace

miseSpartanRace_all

Lidé si dávají různá předsevzetí. V projektu Mise Spartan Race se skupina 12 lidí rozhodla nejen uběhnout náročný závod Super Spartan Race, ale co je zajímavější – ještě k tomu oslovit desítky tisíc lidí na sociálních sítích. Díky množství závodníků má projekt ambici být největší reality show na sociálních sítí u nás. A to nás zaujalo – podívejme se na to, jak si tihle mladí chtějí podmanit online svět.

Těch 12 bláznů nejsou typičtí influenceři. Jsou to social media manažeři, event manažeři, podnikatelé, je mezi nimi programátor i novinář. Protože celá skupina žije online, rozhodla se své úspěchy i neúspěchy sdílet online na facebooku, Instagramu a webu misespartanrace.nikdynenipozde.com.

Mají šanci. Někteří mají tisíce followerů a dohromady zvládnou vyvolat zásah desítek tisíc lidí. Díky tomu se z fyzického tréninku stal také trochu online projekt, jistá forma bezprostřední reality show.

“Cílem byla naše motivace. Když jsme si slíbili, že budeme naše tréninky sdílet, hůř se na to můžete vykašlat,” vysvětluje Alex Trejtnar (42), duchovní otec projektu, proč se 12 lidí zvedlo ze svých pohodlných kanceláří, coworkingů a barů a rozhodli se uběhnout tzv. SUPER Spartan Race. Na to chtějí přes 8 měsíců trénovat běh a posilovat s TRX v posilovně 3DFA, kromě sebe ale chce skupina motivovat k pohybu i další lidi.

nikdynenipozde_web

Součást projektu Nikdy není pozdě

Aktivita nepřišla z ničeho nic. Navazuje na projekt #miseMaraton, který si vymyslel Alex Trejtnar a v rámci něhož před rokem zhubl 30 kg a z neběžce natrénoval na maraton. Přitom už tenkrát ze svého tréninku dokázal udělat show na sociálních sítích.

Nejsledovanější byl samotný závod, jehož celý průběh vysílal online přes web ze televizního studia s 3 moderátory a hosty, které sledovalo 2 500 lidí. Alex na sobě nesl webkameru a množství měřících přístrojů a součástí bylo i pravidelné odběry krve, kvůli měření různých hodnot. Veškeré informace (mapa, počet uběhnutých kilometrů, tepová frekvence, rychlost běhu) byly dostupné online i s komentářem sportovního lékaře a proběhlo několik živých vstupů na Radiožurnálu, který celou Alexovu přípravu mapoval. Zde je celý 7,5 hodiny trvající online záznam maratonského běhu.

První sociální reality show

Mise Spartan Race je ale svým rozsahem výrazně větší. Využívá více kanálů a mapuje především průběh tréninku, který trvá tři čtvrtě roku a samotný závod bude jen jeho završením.

Za víc než 8 měsíců se počítá se stovkami postů, jejichž páteř tvoří fotky a videa, ale také příběhy v Instagram Stories. Celkový potenciál zásahu je v tisících lidí, každé sdílené video má 10 tisíc zhlédnutí.

To dělá z Mise Spartan Race první projekt takového rozsahu u nás.

Každý z 12 lidí z projektu Mise Spartan Race pravidelně trénuje, měří své výkony, a samozřejmě – sdílí je. Běhání trackují přes různé běžecké aplikace, používají chytré hodinky a aktivity sdílejí přes vlastní instragramové účty, swarm a FB. Záznamy o aktivitě zapisují jejich trenéři. Pohání je i tzv. SMS Nakopávač, zábavné motivující SMS pobízející k aktivitě a děkovné SMS za určitou aktivitu.

Pro Alexe je ale hlavní kontakt přímo s fanoušky. Ti mají možnost získat pozvánku na trénink TRX a počítá se i s hromadnými běžeckými výběhy.

Aby byl projekt ještě více interaktivní, spouští na svém webu skupina novinku tzv. #sparing — zájemcům umožní porovnat jejich vlastní trénink s někým ze skupiny. Účastník si bude moci vybrat své sparing jméno, získá svou jedinečnou stránku, podklady pro sdílení na sociálních sítích a vybere si spartana, se kterým si bude moci porovnávat výsledky v aktivitě a v běhu. Také ho bude motivovat #SMSnakopavac.

No a to je tolik vychytávek v rámci sociálních sítí, že jejich zásahu opravdu věříme.

Diskuze k článku