Jaký je vliv počtu fanoušků na důvěryhodnost značky?

Výzkum provedený mezi uživateli sociálních médií ze Spojených států ukázal, že pouze 12 procent pravidelných uživatelů sociálních médií považuje velikost základny příznivců za „extrémně důležitou“ ve svém vztahu s danou značkou. Není to zdaleka zanedbatelná skupina a může poskytnout konkurenční výhodu, nicméně i tak platí, že mnohem výraznějších 62 procent lidí toto kritérium příliš nezajímá. Asi pro čtvrtinu z nich je počet fanoušků jen méně významným, ale i tak sledovaným kritériem.

Kvalita versus kvantita

Sen mnoha marketérů v podobě nekonečných zástupů fanoušků má jistě své nemalé výhody, pokud jde ale o vztah ke značce a jejímu sociálnímu já, hrají podstatnější roli jiné faktory. Podle Invoke je to v první řadě otevřenost dialogu. Tu už za extrémně důležitou považuje 37 procent uživatelů, což je více než v případě kvality komentářů (35 procent) nebo jejich četnosti (16 procent). Mimo jiné to znamená, že je velmi negativně vnímáno mazání negativních komentářů a částečně i jejich ignorování.

Poměrně obsáhlá studie (prezentaci si můžete prohlédnout zde) nicméně mapuje vztahy mezi uživateli a značkami ještě mnohem šířeji. Ukázalo se například, že zatímco větší část uživatelů by stále měla problém s poskytováním informací o své poloze firmám, pouze desetina lidí na sociálních sítích nevstupuje do žádné interakce se značkami nebo se jí cíleně brání. Sociální sítě už podle Invoke zdaleka nejsou jen místem pro udržování kontaktů s rodinou a přáteli a aktivní přítomnost značek je očekávána a všeobecně přijímána.

Slevy, novinky, zábava

Asi dvě třetiny oslovených uživatelů už někdy sdílely korporátní obsah se svými přáteli. Zejména tehdy, pokud šlo o obsah zábavný, užitečný nebo s exkluzivními informacemi či obecně nový. Pro samotné získávání nových fanoušků je nicméně stále klíčové nabízení kuponů, slev a jiných výhod – tato nabídka je rozhodujícím faktorem pro více než 80 procentech lidí. Hned těsně v závěsu je nicméně touha po možnosti ovlivnit podobu produktů, což souvisí s již zmíněným dialogem. Velkou roli má i prostá obliba značky z minulosti, což však lze jen těžko ovlivnit přímo na sociální síti. Za nejužitečnější jsou považovány sociální aktivity firem z oblasti restaurací, filmů a techniky.

U jakého zboží hrají sociální média důležitou roli při rozhodování o nákupu?

Průzkumu se účastnili uživatelé nad 18 let využívající alespoň dvě sociální sítě nebo účet na Facebooku s minimálně 25 přáteli, kteří zároveň čtou nebo píšou blogy a podobně. Pokud vás zajímá i detailní přehled o tom, jakým způsobem lidé firemní data nejčastěji sdílejí, co si od interakce slibují nebo jakou roli hraje geolokace a mobily, určitě si v záplavě grafů od Invoke dosyta počtete.

Via BR