Jak z koníčku udělat byznys? Stačí být sama sebou, říká YouTuberka Shopaholic Nicol

Pro mnohé neznámá tvář, pro mnohé jedna z největších celebrit českých internetů. Na YouTube má více než 100 tisíc odběratelů, od firem přijímá 10 procent nabídek na spolupráci. Jak ze svého koníčku udělat také byznys? Mluvili jsme se s Nikolou Čechovou, známou jako Shopaholic Nicol. Fanoušci se s ní mohou sejít na pražském festivalu Utubering, kde bude vést vlastní workshop.

Nedávno si překročila hranici 100 tisíc odběratelů… 

No upřímně bych nikdy nevěřila, že zrovna já někdy dosáhnu 100 000 odběratelů a jsem za to nejvíc ráda. Ono to bude znít jako klišé, ale pro úspěch stačí být sám sebou. Nejsem největší odbornice na kosmetiku ani na oblečení, ale prostě jsem na videích sama sebou a odběratele ta moje povaha prostě baví. Když jsme začínala, tak holky na videích byly takové víc vážnější a to je podle mě ten důvod, proč jsem možná tak rychle prorazila. Byla jsem od začátku veselá, praštěná a lidi to prostě zaujalo.

Kdy a proč si vlastně svůj kanál na YouTube začala dělat?

K YouTube jsem se dostala strašnou náhodou na impuls mojí sestry. Společně jsme koukaly na zahraniční youtubery a poté se přesunuly i na ten český rybníček. Jen tak mezi řečí zmínila, že bych se na natáčení taky hodila a já si řekla, proč to nezkusit. No a ono si to našlo svoje pravidelné diváky dost rychle.

Přiznám se, doteď jsem tě neznal a jsem překvapen, kolik lidí takovéhle blogy o módě zajímají. Koho naopak sleduješ ty?

Tak určitě sleduji holky, které taky natáčí, ale neříkala bych tomu úplně konkurence. Naopak jsem ráda, když se někde potkáme, protože málokdo vám ve věcech YouTube tolik rozumí, jako právě další youtuberka.

V čem je tvůj blog lepší než ostatní?

To se těžko z mojí pozice hodnotí, ale myslím si, že od začátku natáčím kvalitní videa, co se týče vybavení a to mi hodně pomohlo. Mám velkou interakci s fanoušky, ať již na YouTube, Facebooku nebo Instagramu. Ale vždycky je to o osobnosti, pokud nesednete lidem svým projevem, můžete dělat sebelepší videa a ty lidi to nebaví.

Dá se podle tebe youtuberingem živit? Kdy se ti začaly ozývat první značky nebo firmy s nabídkami na spolupráci?

Úplně první spolupráci jsem měla zhruba po měsíci, ale pokud to srovnám se spolupracemi, které mám teď, tak se musím jen smát. Pro mě to nebylo vůbec výhodné a bylo to úplně mimo moje zaměření. Nabídek na spolupráce chodí spousta a je opravdu důležité to pečlivě selektovat. Můžu říct, že přijímám tak 10 procent ze všech nabídek. Občas mi přijde, že se ty firmy nepodívali ani na jedno video, jen zaslechli, že youtubeři teď letí. No znám pár youtuberů, co se tím živí. Já osobně mám youtube zatím pouze jako koníček a přivýdělek.

Co budeš dělat na Utuberingu? 

Ve svojí sekci budu s fanoušky vyrábět květinové věnce, které jsou pro mě typické a na léto jsou ideální. Myslím si, že je skvělé, že si budou moci odnést i něco takového. 

Na koho si zvědavá ty, koho si určitě nenecháš ujít?

Určitě si nenechám ujít Paulieho Garanta, protože jeho hudbu mám ráda a i se osobně známe, takže ho chci podpořit. Jinak se moc těším na Mandrage.

Má smysl dělat akci, která se snaží online svět přenést do offline světa? 

Já myslím, že určitě. Fanoušci a odběratelé hodně oceňují, když se s námi mohou vidět osobně, udělat si fotku a získat podpis. Já osobně tyhle akce zas tak v lásce neměla kvůli organizaci a celkově konceptu těchto událostí. Utubering podle mě takový nebude. 

Diskuze k článku