Instagram má vlastní reklamní analytiku a nový nástroj pro tvorbu reklamy

Reklamy na Instagramu nejsou zcela novou záležitostí, sociální síť vlastněná Facebookem je poprvé ukázala už v říjnu loňského roku a nedlouho potom spustila i první reklamní test. Co ale Instagramu doposud chybělo byly nástroje, přes které by každá inzerent mohl spolehlivě vyhodnocovat úspěšnost svých aktivit a návratnost investovaných prostředků.

To by měly změnit tři nástroje, které Instagram včera představil na svém blogu. Novinky nesou názvy Account Insights, Ad Insights a Ad Staging. Jak již vyplývá z jejich názvů, první dvě nejsou ničím jiným než analytickými nástroji, v případě Account Insights jde o výkonnost celého účtu, u Ad Insights pak výkonnost jednotlivých reklam. Ad Staging je nový nástroj pro tvorbu reklamy, přes který mohou marketignoví profesionálové i amatéři „zobrazovat náhledy reklam, ukládat reklamy a spolupracovat na reklamách pro nadcházející kampaně“.

Account Insights by především měly majitelům účtů ukázat, jak se jim daří zvyšovat povědomí o své značce či produktu. To mohou sledovat skrz počet zobrazení, dosah a engagement příspěvků za různá časová období. Ad Insights zobrazí stejné informace, ale nikoliv o účtu jako celku, ale o jednotlivých placených kampaních a reklamách.

Nástroje budou prozatím přístupné jenom současným reklamním partnerům Instagramu, tedy značkám a jednotlivcům, kteří již na sociální síti inzerují. Jejich širší spuštění pro veřejnost je ale v plánu ještě před koncem roku.

account insights

ad insights

Diskuze k článku