Influx nebo Hashtag5: Přicházejí nástroje, které usnadní firmám spolupráci s influencery

Agentura Get Boost, která zastupuje české youtubery, připravuje interaktivní databázi českých a slovenských influencerů. Bude se jmenovat Influx a na jednom místě sdruží youtubery, vlogery i blogery. Vlivné instagramisty zase sdruží platforma Hashtag5, představená agenturou TL5.

Interaktivní databáze influencerů z Česka a Slovenska představila dnes firma Get Boost Tomáše Gavlase a Davida Růžičky. Jmenuje se Influx a nabídne přehled influencerů podle zaměření i cílových skupin. Na dnešní mikronferenci Médiáře o videomarketingu to oznámili zakladatelé agentury, která se věnuje propojení firem a českých youtuberů.

Influx by Get Boost

Jak bude Influx přibližně vypadat představil Get Boost na konferenci Médiáře. Foto: Get Boost

Influx jako databáze nejen youtuberů

Na aplikaci Influx pracuje firma několik měsíců, aktuálně ji testuje s vybranými klienty a po doladění ji nabídne dalším. To bude do konce letošního roku. „Rádi bychom aplikaci nabídli v budoucnu i široké veřejnosti, alespoň některé její funkcionality. Ale to je výhled do budoucna, termín zatím není,“ říká David Růžička z Get Boost.

Prostřednictvím aplikace Influx bude možné spravovat kampaně na Facebooku, Instagramu a YouTube najednou a průběžně je analyzovat v reálném čase na základě dat přímo ze sociálních sítí.

getboost_impact

Někteří z youtuberů, s nimiž Get Boost spolupracuje. V Influxu je jistě najdete. Foto: Get Boost

Hashtag5 pro spolupráci s obrazem

Není to ale jediná nová platforma, která zastupuje mladé vlivné uživatele sociálních sítí. Platformu nazvanou Hashtag5 dnes představila agentura TL5, která v uplynulém roce pracovala s novými sociálními sítěmi Instagram, Snapchat nebo Periscope. Hashtag5 má za cíl sdružit přední české instagramisty s desítkami tisíc followerů.

„Projekt umožňuje řízení a zjednodušení komunikace mezi klientem a instagramovou komunitou od startu do vyhodnocení kampaně. Klient si může zvolit správně cílený seeding kampaně, nebo jen získat zajímavé fotky od nejlepších českých instagramistů – případně kombinace obojího,“ říká Martina Votrubová, která má Hashtag5 v TL5 na starost.

martina_votrubova_tl5

Martina Votrubová z TL5, project leader Hashtag5. Foto: archiv

Výhodou takové spolupráce je již nastavený proces komunikace, odměn a dalších administrativních úkonů, kterými by si musel každý zadavatel nebo agentura projít.

S influencery na sociálních sítích spolupracují stále více i velké korporace. S pomocí youtuberů promoval třeba operátor O2 projekt SmartUp své Nadace O2, pracuje s nimi i L’Oréal nebo televize Óčko. Instagram pro své kampaně zase používají značky jako Milka, Aperol Spritz nebo Vodafone.

Diskuze k článku