I Twitter má obrázky rád, přidal je do hlavního feedu tweetů

twitter nahledy

Obrázky jsme na Twitteru v minulosti byli zvyklí vídat jako zkrácené odkazy v textu tweetu. Twitter sice až na výjimky obrázky po rozkliknutí zobrazoval, přímo v hlavním feedu byste po nich bez vlastní aktivity ale ještě včera pátrali marně.

Dnes je ale už situace jiná. Během včerejšího večera našeho času Twitter uvedl náhledy obrázků a videí z Vine, které se nyní zobrazují přímo ve streamu s nejnovějšími pípnutími. Náhled není úplný, obsahuje pouze část obrázku, a u videa je pochopitelně statický. Kliknutím ale video či obrázek zobrazíte v celé jejich kráse a můžete si je plně vychutnat. Dobrá zpráva také je, že náhledy jsou již aktivní. Twitter na nic nečekal a zprovoznil je uživatelům zároveň s oznámením.

Náhledy navíc zamířily i do nových verzí aplikací pro Android a iPhone. Užít si je díky tomu již můžete i na svých mobilních miláčcích.

Krok směrem k bohatší grafické stránce je u Twitteru pochopitelný. Všichni jeho konkurenti na sociálním webu dokazují, že ze všeho internetového obsahu obrázky jsou to, co dnes na internetu uživatele baví asi vůbec nejvíc. To se netýká jen Instagramu a Pinterestu, které jsou obrázkové již ze své povahy (a zároveň velmi úspěšné), ale také Facebooku, který obrázky ve feedu v posledních letech opakovaně zvětšoval. Obohatit jinak trochu ubíjející feed Twitteru plný textu i o obrázky může ke službě přivábit nové uživatele.

Pro Twitter ale novinka má ještě jednu další výhodu. Společnost je zatím ztrátová (za třetí čtvrtletí vydělala o 65 milionů dolarů méně, než utratila na nákladech), a hodí se jí každá příležitost, jak se dostat z červených čísel. Přítomnost obrázků přímo ve feedu přináší do budoucna možnost obrazových reklam. Není bez šance, že právě reklamy s obrázkem by se jednou mohly pro službu stát receptem na finanční stabilitu.