Firmy opět nabírají zaměstnance, jejichž úkolem je cestovat, fotit, užívat si – a hlavně sdílet

Kdo by si nepřál mít ve své pracovní náplni úkoly jako cestovat za náklady firmy po světě, užívat si a ještě mít za to zaplaceno? Společnost Canon právě takového „zaměstnance“ pro svou novou kampaň Live For The Story hledá. Vybraný šťastlivec stráví rok po celém světě s úkolem zaznamenat a zprostředkovat 365 nových inspirujících příběhů.

365 Days of Summer

Přihlášky do soutěže s názvem 360 Days od Summer se podávají přes Instagram přidáním fotografie zachycující nejpamátnější příběh, jeho krátkého popisu a hashtagu #LiveForTheStory a @CanonCZSK. Žádosti pak bude posuzovat herečka, muzikantka a producentka Zoe Kravitz.

Cílem kampaně je podle firmy vrátit fotografii na sociálních sítích příběh, navrátit ji vypravěčské umění a omezit tak záplavu selfie před zrcadlem, fotografií jídel a domácích mazlíčků. „Hledáme někoho, kdo bude inspirovat ostatní, někoho, kdo dokáže realizovat myšlenku ‚Live For The Story‘ a dokáže tak, že každý okamžik má potenciál být důležitý a nezapomenutelný,“ říká generální ředitel Canon Česká republika a Slovensko Ladislav Paleček. Výherce poté bude cestovat celý rok po světě za létem, navštíví mnoho destinací od Lisabonu přes Melbourne až po Brazílii a představí tak svůj vlastní letní příběh.

My v tom vidíme spíše odzkoušenou metodu, jak zaujmout a vysloužit si pěknou pozornost.

Zoe

Canon totiž zdaleka není jediná firma, která sází na influencery a kampaně založené na záplavě inspirujících fotek. Koncept už má pár let, zatím ale zájem o něj neupadá.

V roce 2009 australská organizace pro cestovní ruch vybrala v soutěži The Best Job in the World výherce, který se na půl roku stal správcem ostrova Hamilton u australského pobřeží. Jeho úkolem pak bylo zkoumat ostrov, plavat v křišťálové vodě, odpočívat, ale hlavně fotografovat a vše dokumentovat pro internetový blog, který byl určený k propagaci oblasti Velkého korálového útesu. Výsledky si ministerstvo cestovního ruchu v Queenslandu velmi pochvalovalo a tvrdilo, že tím získalo publicitu několikanásobně vyšší hodnoty, než byly náklady na ni. Pro vysokou medializaci kampaně i její úspěch pak s podobným nápadem přicházely i další firmy.

Před dvěma lety vyhrál Francouz Louis cestu na nové motorce Harley-Davidson po Evropě a 25 tisíc eur k tomu. Jeho jediným úkolem bylo jeho cestu dokumentovat a sdílet své postřehy na sociálních sítích.

Z českých firem tuto možnost pak využil český plánovač výletů a dovolených Sygic Travel. Firma hledala Čecha nebo Slováka cestujícího po Evropě, Americe a Asii a natáčející 360stupňová videa, kterými by zprostředkovala a přiblížila atmosféru míst.

Díky tomu se teď může chlubit, jak uvádí, největší databází 360° cestovatelských videí. Už jich má více jak 1 300. Cestovatel Michal Gálik doposud strávil ve světě 140 dní, během kterých točil na více než 500 místech v 22 zemích světa. „Během natáčení si vždy vyhlédnu nejlepší místo a jakmile spustím kameru, odběhnu se na minutu skrýt. Jsou ale místa, kde mě lidé v záběru uvidí, jako například v pozemní lanové dráze v Hong Kongu nebo na loďce v Kambodži. Zvláštní pozor na kameru jsem musel dávat během indického festivalu Holi, kdy po sobě lidé házejí barevný prášek. Což ale nebylo nic proti tomu, když mi kameru se šesti čočkami vzala opice,“ popisuje. Pro značku tak sesbíral videa od Sevilly přes Dubaj po Singapur, a cesty dál pokračují.

Firmy vědí, proč koncept volí. Je pravděpodobné, že v době, kdy každý (mladý) kontroluje své sociální sítě několikrát denně, dokumentace z těchto cest neunikne a kampaně značek se lidem dostanou silně do podvědomí. Už od chvíle, kdy soutěž o takový job vyhlásí.

Diskuze k článku