Facebook začne znevýhodňovat příspěvky, které si říkají o sdílení či lajky

Pokud spravujete facebookové účty a sázeli jste dosud na příspěvky, u nichž jste přes označování přátel nebo nabádání ke sdílení naháněli dosah, máte problém. Facebook oznámil, že tento tzv. „engagement bait“ omezí. Od uživatelů má totiž zpětnou vazbu, že o takový obsah nestojí.

Posty, kde jsou uživatelé nabádáni k přidání lajku (nebo jiné reakce), komentáře, označení přítele nebo jeho sdílení, začne Facebook od tohoto týdne degradovat. To znamená, že je bude mnohem méně zobrazovat v News Feedu.

„Abychom pomohli k autentičtější angažovanosti, týmy ve Facebooku prošly a roztřídily stovky tisíc postů, aby je nahrály do modelu strojového učení, který dokáže různé podoby engagement baitu rozpoznat,“ vysvětluje na svém blogu Facebook.

Jedině pro dobrou věc

Znevýhodňování podobných příspěvků se bude týkat osobních i firemních stránek. Konkrétně pro firemní profily ale bude Facebook zavádět ještě striktnější pravidla a postihy, pokud bude někdo za cílem vyššího dosahu hojně využívat výše zmíněnou taktiku. Nová pravidla nicméně nasadí až za několik týdnů, aby se mohly firmy připravit a případně přehodnotit své strategie.

Zároveň Facebook nebude degradovat ty posty, které si říkají o sdílení, pokud se týkají například hledání pohřešované osoby, získávání peněz na dobrou věc a dalších podobných účelů.

Facebook tímto krokem jen pokračuje ve snaze odstranit z News Feedů spammerský či zavádějící obsah. Místo toho chce podpořit smysluplnější a autentickou debatu.

Diskuze k článku