Facebook trojnásobně zvětšil obrázky v reklamě a odkazech

Změny v obrázcích včera Facebook představil jak pro reklamu, tak pro odkazy. Změny se týkají několika reklamních formátů a sociální síť je shrnuje zde.

Tím hlavním rozdílem je, že všechny reklamní pozice na Facebooku si nyní vystačí s jedním obrázkem, a to jak mobilní, tak desktopový news feed a reklamy v pravém sloupečku. Jeden obrázek bude nyní stačit i pro různá umístění reklam, které formou příspěvku stránky odkazují mimo sociální síť, tzv. Page Post Link Ads. Sociální síť doporučuje využít obrázek, který má šířku alespoň 1200 pixelů.

Druhá změna spočívá v tom, že poměr stran obrázků u reklamy v mobilním a desktopovém feedu je nyní stejný. Díky tomu se obrázky u reklamy v obou umístěních budou nyní zobrazovat stejně.

NewImageSizesPageLikeAds

NewImageSizesPagePostLinks

V některých případech budou obrázky až 3.5 krát větší, než jsme byli zvyklí doposud. Kromě velikosti obrázků mění podle Mashable sociální síť i to, jak fungují právě posledně zmíněné Page Post Link Ads, reklamy založené na příspěvku stránky obsahujícím externí odkaz.

Končí dřívější řešení, kdy bylo třeba kliknout přímo na vložený odkaz. Místo toho se nyní na cíl reklamy uživatel proklikne i tehdy, pokud klikne kamkoliv do textu odkazu nebo na jeho obrázek. Facebook si od toho slibuje více prokliků.

Větší obrázky se týkají všech příspěvků stránek, které obsahují odkaz, i těch organických, tedy neplacených. I zde sociální síť doporučuje šířku 1200 pixelů, s celkovými rozměry 1200×627. Minimální velikost obrázků, aby fungovaly bezchybně, pak stanoví na 560×292.

Všechny detaily změn a informace ke všem poskytovaným reklamním formátům poskytuje sociální síť ve svém centru nápovědy Ads Product Guide.