Facebook se nově ptá uživatelů, jak se jim líbí příspěvky od stránek

import-facebook-promazal-falesne-ucty-a-nepoctive-ziskane-like.jpg

Experimentu, v němž Facebook prosí své uživatele o zhodnocení relevance příspěvků od stránek, které se objevily v jejich news feedu, si všiml první blog All Facebook a komentář si vysloužil i na webu Inside Facebook. Sociální síť v experimentu zjišťuje názor uživatelů na organické příspěvky od stránek.Naopak se netýká placených příspěvků, tedy těch, které jsou zvýhodněné za účelem zvýšení viditelnosti přes nástroj Promoted Posts, a nebyla zaznamenána ani u příspěvků z osobních profilů, přestože tlačítko Follow umožňuje i těmto profilům zobrazovat příspěvky širokému publiku přihlášených uživatelů.

Získávání zpětné vazby uživatelů k příspěvkům je zajímavé především v kontextu toho, jak funguje algoritmus Facebooku pro zobrazování příspěvků v news feedu. Algoritmus preferuje příspěvky od stránek a lidí, kterým uživatel jejich obsah častěji komentuje, sdílí dál či dává Like. Jednou z hlavních výtek vůči tomuto systému ale je, že uživatelé mohou chtít vidět příspěvky i od těch stránek, na jejichž příspěvky nijak nereagují. I přesto jim totiž tyto posty mohou připadat zajímavé a mohou tedy z jejich úhlu pohledu mít ve feedu svoje místo.

Pokus může Facebooku pomoci odhalit, jak přesný je obrázek, který si o relevanci příspěvků pro uživatele dělá z jejich engagementu (svou roli kromě výše zmíněného hrají ještě prokliky odkazů). V krajním případě se totiž může ukázat, že princip, ze kterého algoritmus vychází, tedy že lidé na zajímavé příspěvky vždy reagují, má určité trhliny. To by mohlo vést až k úpravám algoritmu, a engagement by nakonec mohl v celkovém posouzení hrát menší roli za současného využití dalších, třeba i zcela nových ukazatelů.