Facebook chystá jednodušší nástroj pro tvorbu reklamy

Nový nástroj stejně jako ten starý rozděluje tvorbu kampaně do několika kroků. První otázka zůstává stejná a sociální síť přes ní zjišťuje, zda chcete propagovat stránku na Facebooku, aplikaci, místo, událost nebo URL mimo Facebook. V dalším kroku je třeba zadat, jaký cíl svou kampaní sledujete. Protože zatím nový nástroj nemáme k dispozici, závěry o jeho podobě si můžeme udělat pouze ze screenshotů, které se podařilo získat serveru Inside Facebook.

Pokud je například v prvním kroku zvolena facebooková stránka, jsou na výběr dvě předdefinované možnosti kampaní – získávání dalších fanoušků a zviditelnění specifického příspěvku značky. Obě tyto možnosti se platí systémem CPM, tedy za počet zobrazení. V případě, že ani jedna z přednastavených možností nebude vyhovovat, budete moci zvolit rozšířené možnosti a zde si reklamu a její cíle i způsob účtování nadefinovat sami.

Nový samoobslužbý nástroj - první dva kroky

Těm, kdo zvolí získání více fanoušků, nabídne Facebook kampaň využívající souběžně nesociální reklamy a Sponsored Stories. Tento krok má dva důvody. Předně, malí podnikatelé nemají čas a možnosti se s reklamou na Facebooku seznamovat příliš detailně a často nemají prostředky ani na služby profesionálních agentur. Proto je třeba, aby jim Facebook již v rámci samoobslužného nástroje pomohl s tvorbou kampaně tak, aby byla co nejefektivnější.

Při získávání fanoušků u zcela nové stránky je právě kombinace nesociálních reklam (zaměřených na lidi bez Social Graph vazby na stránku) a Sponsored Stories (zaměřených na přátele starých i nových fanoušků) obvykle vůbec nejefektivnější možností. Druhým důvodem pak je, že Facebook chce prodávat více reklamy se sociálním kontextem, která na uživatele působí méně rušivě (je podobnější organickému obsahu) a díky vyššímu výkonu sociální síti na stejný počet zobrazení vydělá víc.

Nastavení použitých reklamních formátů

Pokud jde o cílení publika, to zůstává i v novém nástroji stejné. Stejně tak zůstává stejné i Ads API, nový nástroj mění pouze uživatelské rozhraní. Podle serveru Inside Facebook se zatím jedná pouze o test, prozatím tedy není jasné, kdy a zda vůbec bude v této podobě spuštěn pro veřejnost.

Via IF