16 nejnepovedenějších příspěvků značek na Twitteru v jedné infografice

Twitter je rozhodně nástrojem, který při správném použití dokáže přinést ovoce nejen značkám, ale prakticky komukoliv, kdo potřebuje v rámci své činnosti komunikovat s veřejností včetně médií, neziskových organizací a třeba i státních orgánů. I za tyto instituce ale píší příspěvky jen lidé, a jestli něco mají všichni lidé společné, tak to, že mohou mít špatný den a něco se jim nepovede.

Právě na Twitteru ovšem taková chyba může být vykoupena velmi draho. Třeba tím, že se o ní strhne široká debata a značka získá sice ohromnou publicitu, jenže negativní. Následující infografika shrnuje 16 případů známějších i méně známých nepovedených tweetů, které buď byly odeslány úplně omylem (například zmíněný Červený kříž nebo tweet od StubHub, které oba byly zamýšleny na osobní účty pisatelů), nebo se netrefily se svou zprávou zcela dobře do situace, kterou žila média (legendární „Dobré ráno, střelci“ druhý den po tragédii, kdy v coloradském kině umírali kvůli střelbě lidé), či prostě jen reagovaly na aktuální události, ale vzaly to za špatný konec.

Blog Social Commerce Today, který infografiku vytvořil, s ní sledoval jeden základní cíl – demonstrovat, že „sociální spam“, jehož cílem je získat engagement uživatelů, s sebou nese také svá rizika. Každopádně vřele doporučujeme i naše přehledy největších sociálních průšvihů za roky 2011 a 2012.