Startup Týdne #48: TuddyTuddy spojuje turismus a vesmírné technologie

tuddytuddy

Český startup TuddyTuddy je jedním ze šesti, kterému se koncem loňského roku podařilo dostat do pražského kosmického akcelerátoru ESA BIC Prague. Získal tak investici 50 tisíc eur, které mohou čerpat v nejbližších dvou letech a ve svém podnikání najít využití vesmírných technologií tady na zemi.

„Naše aplikace pro fungování některých funkcí používá Global Positioning System nebo-li GPS. Další rozšíření funkčností spojených s GPS systémy plánujeme v návaznosti na naší spolupráci s vesmírným inkubátorem od ESA BIC Prague,“ potvrzuje v rozhovoru taky Lucie Hošková věnující se marketingu a PR startupu.

A co vlastně TuddyTuddy dělá? Jeho hlavím cílem je propojování cestovatelů s místními poskytovateli zábavy, vzrušení a jedinečných zážitků. „Nechceme být pouze agregátorem průvodců a průvodcovských agentur,“ dodává Hošková.

TuddyTuddyVedení startupu a vaše pozice: Jan Kaštura (projektové řízení), Lucie Hošková (marketing a PR), Jan Wollner (business development), Alice Krátká (grafika a PR)

Investor: Inventi Solutions

Konkurence: Airbnb, Like a local, Trip4real, Urban adventures,Tours by locals

Založeno: 09/2016

Vysvětlete (jednou větou), co Tuddy Tuddy dělá.

Hlavním cílem projektu TuddyTuddy je propojování cestovatelů s místními poskytovateli zábavy, vzrušení a jedinečných zážitků, ať už jsou to námi vybrané zážitkové společnosti nebo naši local travel buddies.

Jak vaše podnikání souvisí s vesmírnou technologií?

Naše aplikace pro fungování některých funkcí používá Global Positioning System nebo-li GPS. Další rozšíření funkčností spojených s GPS systémy plánujeme v návaznosti na naší spolupráci s vesmírným inkubátorem od ESA BIC Prague.

V čem jste lepší než vaše konkurence?

Oproti konkurenci se vymezujeme osobním přístupem. Nechceme být pouze agregátorem průvodců a průvodcovských agentur, chceme nabízet cestovateli kvalitní, ojedinělý obsah, přehledně rozdělený podle typu cestovatelů. Je totiž důležité si uvědomit, že každý cestovatel má jiné nároky a očekávání.

Nad rámec samotné aplikace se chceme dalšími činnostmi (workshopy, přednášky, atp.) podílet na edukaci trhu, čímž se také významně lišíme od většiny naší konkurence. Naším cílem je otevřít brány individuálního cestování i těm, kteří se k tomu zatím neodhodlali a stále si své volné chvíle nechávají organizovat animátory v uzavřených hotelových rezortech.

Na kterých trzích působíte?

Aktuálně se zaměřujeme na český trh cestovního ruchu, nejvíce pak na Prahu. Průzkum máme však udělaný na celou střední Evropu, kam se chystáme záhy.

Jak vznikl nápad podnikat v tomhle oboru?

Žijeme v novém tisíciletí, které je silně ovlivněno moderními technologiemi. Pod tímto vlivem se formujeme nejen my, ale i trh. Učíme se používat moderní technologie, abychom si život ulehčili, udělali se ho příjemnější a zábavnější… Tento trend se promítl i do oblasti cestování. To si uvědomila i skupinka cestovatelů (naše maličkosti v čele s Michalem Z.), která stejně jako miliony dalších začala cestovat na vlastní pěst, cestovat za poznáním a vzhůru novým unikátním zážitkům. Z vlastních zkušeností obohacených o nezvratná fakta, získaná v cestovatelských komunitách, vznikla základní myšlenka projektu TuddyTuddy. Netrvalo dlouho a na stole jsme měli návrh mobilní aplikace a čísla vypovídající o velikosti trhu, na který míříme.

Kolik máte zákazníků?

Aktuálně si naší appku stáhlo a zároveň se i zaregistrovalo něco kolem 400 lidí, což považujeme za poměrně zajímavé číslo s ohledem na to, že jsme doposud nepodnikali žádné významné marketingové kroky.

Jaké jsou vaše tržby a jakým tempem rostou?

V tuto chvíli jsme v pilotním provozu. Naše cíle jsou v tuhle chvíli zaměřené na získání dostatečného množství uživatelů. V budoucnu plánujeme nastavení individuálního provizního systému.

Jaký vývoj očekáváte v nejbližší době?

V následujících několika měsících se hodláme aktivně věnovat marketingu, od čehož si slibujeme významný nárust uživatelů a zviditelnění projektu TuddyTuddy nejen na českém trhu, ale i v zahraničí.

Máte za sebou nějaké investice, nebo financování řešíte jiným způsobem?

V rámci investic za námi stojí společnost Inventi Solutions, která v první fázi projektu zastřešila vývoj mobilní aplikace a je naším strážným andělem v těžkých chvílích, které nastanou při rozjezdu každého startupového projektu.

V minulém roce se nám podařilo stát se, společně s dalšími 5 startupy, členy kosmického inkubátoru, díky čemuž máme možnost v příštích dvou letech čerpat až 50 tisíc eur na dokončení naší aplikace a následné uvedení na trh. Být součástí inkubátoru nám přinese i mnoho dalších zajímavých možností. Další možnosti financování v tuhle chvíli aktivně vyhledáváme.

Jak velký je váš tým? Sídlí všichni na jednom místě, nebo máte taky pobočky v zahraničí?

Náš tým je v tuhle chvíli poměrně malý a k dnešnímu dni v našich kancelářích najdete čtyři nadšence, jmenovitě: Lucii, Honzu W., Jakuba, Honzu K. a Alici. Prostory pro realizaci našich nápadů nám velkoryse poskytuje náš sponzor společnost Inventi Solutions. Díky nim pracujeme v přátelském a kreativním prostředí a po ruce nám jsou profíci z oboru IT, grafiky a kromě toho i kolegové z dalších startupů.

Plánujete expanzi?

Určitě, Praha i díky jejímu strategickému umístění je naším odrazovým můstkem do střední Evropy, následně pak i do dalších zajímavých mimo evropských destinací.

Kde svůj startup vidíte za pět let?

Doufáme, že nám za pět let bude Evropa malá a my budeme naše travel buddy a parťáky na zážitky získávat např. v Japonsku, na Novém Zélandu nebo na pobřežích Kostariky.

Kdy a jakým způsobem jste se během vašeho podnikání dostali do takzvaného „fuck-upu“? Jak se podobných situací mohou ostatní firmy vyvarovat?

Budou to necelé dva měsíce, kdy jsme narazili na nešťastné rozhodnutí jít cestou čistě mobilní aplikace a vývoj webové aplikace jsme významně upozadili. Teď, když rozjíždíme marketingové kampaně a prezentujeme náš projekt potenciálním investorům, trošku nám plně funkční a pěkný web chybí… Samozřejmě nezahálíme a na vývoji teď pilně pracujeme. Je to pro nás a možná i pro ostatní firmy dobrý point, že je dobré se na začátku dívat na věci více ze široka a postupně tento pohled zužovat, spíš, než naopak.

Diskuze k článku

  • Michal Kerndl

    „turismus a vesmírné technologie“ díky použití GPS v appce :D