Zvuky z pralesa na Internet Jungle 2017

internet-jungle

Třetí ročník konference Internet Jungle 2017 se nesl v duchu hutného prostředí prokládaného nedostatkem marketingových odborníků, nedokonalým vyhodnocováním digitálních kampaní, nezkrotitelných influencerů a youtuberů či neposlušných výkonnostních kampaní. Bylo dusno jako v pravé džungli.

V krásných prostorách Národní technické knihovny se sešlo přes 150 brand a online marketingových odborníků z řad českých i zahraničních firem. V diskuzích a v rámci networkingu rezonoval buzzword „digitální revoluce“. Mluvilo se převážně o nejnovějších trendech a o tom, jak je zkrotit s co nejmenším úsilím a prostředky.

Konference byla složena ze tří bloků, které se postupně věnovaly otázkám, jak plánovat média v digitální době a jak integrovat automatizaci v zákaznické komunikaci. Probíralo se také, jak segmentovat marketingové kampaně nebo jak budovat komunitu kolem sociálních sítí.

Formát konference kombinoval mnoholeté zkušenosti firmy Blue Events z příprav konferencí jako Retail Summit, Brand Management či Primetime for… Big Data. Při výběru spíkrů byla pozornost věnovaná především tomu, aby konference obsáhla co nejvíce odborníků z různých digitálních segmentů. Snažili se řečníky směřovat ke konkrétním case studies.

Pokud jste se nemohli zúčastnit Internet Jungle 2017, máme pro vás z stručný přehled zajímavostí…

Dalibor Pulkert z Outboxers

„Chatbot zajistí, abyste byli stále in. Dá vám denní přístup k FOMO (neboli „Fear of missing out“).“


Tomáš Gregořica ze Škoda auto

Mluvil o komunitách a o tom, jak vznikaly názvy nových Škodovek. Podle Tomáše „přežije nikoli ten, kdo má největší budget, ale ten, kdo se dokáže nejlépe adaptovat“.


Michal Dúbravský z Plzeňského Prazdroje

Podle Michala je nejdůležitější být v marketingové komunikaci konzistentní. Většina velkých značek to ví a snaží se o to. Je třeba také dodržovat totožnou ikonografii, barvy a písmo (typografie), cílit na stejnou skupinu uživatelů, tone of voice. Každý Čech si u barev zelená, bílá, zlatá, žlutá vybaví značku Pilsner Urquell.

Michal se podělil s publikem o zajímavou informaci, kterou získal z posledních výzkumů: „Jednu třetinu vteřiny potřebuje mozek uživatele na rozpoznávání obrázku. Tato krátká doba rozhoduje, jestli zákazníka při scrollování na mobilním zařízení zaujmete.“


Tomáš Pflanzer z Kantar

Tomáš bořil mýty o tom, jestli jsou socky (sociální sítě) out. Díky výzkumům a praxi dospěl k závěru, že rozhodně out nejsou. U porovnávání využití sociálních sítí má jasno:

  • Whatsapp je takový Skype pro třicátníky.
  • Facebook je pro mladý nuda. Je to jako rodinná večeře, kde musí být.
  • Instagram je jediná sociální síť, která roste. Na Instagramu je 70 % žen.
  • Pouze ⅓ uživatelů není spokojená s obsahem na sociálních sítích. Globálně je to ¼.
  • 50 % Čechů nevěří sociálním sítím, nevěří brandům.
  • Sociální sítě už nikam nerostou. Facebook a YouTube mají stabilizovaný počet uživatelů.

Tady máte od Tomáše video, které v létě nejvíce hltala generace uživatelů sociálních sítí. Prostě je jen zajímalo, která zmrzlina se rozpustí poslední :-)


Peter Hajduček z Footshop

Petr má na sociální sítě jasný názor: „Musíte jako značka vědět, na jaké sociální síti se prezentujete a co na ní lidi chtějí vidět, čím se chtějí bavit.“

O paradoxech sociálních sítí se Petr během své přednášky docela rozmluvil. Jeho tým sítě udivují každý den. Mnohdy nezáleží na kvalitě fotky, kterou postujete. Stačí „škaredě“ vyfotit kvalitní a populární produkt a máte zapojení fanoušků zajištěno.

Footshopu fungují u tvorby obsahu soutěže a giveaway soutěže. Tento formát funguje s minimální snahou a běžně za jedny giveaway tenisky získávají kolem 4 000 komentářů.

Jinak Petr také každé značce doporučuje, aby si vytvořila svého YouTubera. Je to za malé náklady a skvěle to funguje.


Pokud vás zajímá, o čem mluvili další spíkři jako Cofilm (#nejsledovanejsi), Kateřina Pištorová ze Siemensu, Zdeněk Nový z CoolTicket.cz, Ondřej Bumbálek z Kiwi.com, Jan Suda z McCann, Matěj Novák, Kateřina Fišerová ze SmartEmailing koukněte se na jejich prezentace.

Diskuze k článku