WebExpo 2017 aneb #silnejsipesmrda

webexpo-2017

Desátý ročník české verze konference WebExpo určil směr designu, businessu, developmentu a hlavně party pro IT crowds. Čeští spíkři měli pro tento rok jasno: „silnější pes mrdá“. O něco jemnější názory měli spíkři zahraniční, nicméně vnímání online světa okolo nás bylo dosti podobné. V dalším reportu z WebExpo 2017 jsme pro vás vybrali několik zajímavých přednášek, které nás během druhého dne konference zaujaly.

Jak jsme vás informovali v předchozím článku, na Webexpo 2017 se hodně řešili zákazníci a vztahy s nimi. Nakonec se však všichni shodovali v názorech, že je při úspěšných projektech nesmírně důležité ovládat velkou masu zákazníků. S velkým počtem zákazníků však přichází hodně práce a koordinace začíná skřípat. To má pak u mnoha projektů společného jmenovatele – frustraci. Hodně přednášek bylo postaveno na vzteku a frustraci ze současných pracovních podmínek.

Zaznívaly však i optimistická hesla: „Změna je za dveřmi. Reorganizujte se.“ Současná situace na globálním online trhu je ve zkratce následující. Na jednu stranu jsme frustrovaní a přetížení. Dobře si uvědomujeme, že „silnější pes mrdá“ a snažíme se ze všech sil být tím silnějším psiskem. Na stranu druhou naivně sníme o volnosti a stejných podmínkách pro všechny zaměstnance.

Jan Kvasnička a Jan Řezáč

Dva weboví matadoři, Jan KvasničkaJan Řezáč, pojali svoji přednášku formou otevřené diskuze s publikem. Rozebíralo se nejen chování na webech a jejich uživatelích, ale také problémy s určováním cílových skupin pouze na základě slepých dat.

Chlapci se rozvykládali o vlastním denním režimu a postupech, které v jejich práci pomáhají dodržet kvalitu.

Vyzvali publikum, aby se naučili porozumět lidem skrze terénní studie a strategický výzkum. Jedinou cestou, jak podle nich zlepšit výkon svého webu, je skrze testování a psychologii.

Pavlína Louženská s Lukášem Pitterem

Pavlína s Lukášem ukázali na 9 příkladech z praxe rozdíly mezi řádovým zaměstnancem a výkonným ředitelem, tedy CEO. Doporučili zahodit přemrštěné ego a společně pracovat na společném prospěchu.

Doby, kdy CEO burcoval své podřízené rozhodnutím od „pondělní snídaně“, jsou ten tam. Rozhodnutí z řad vedení, které musí být hned hotové, je emotivní a nepodložené dlouhodobým výzkumem – je už jen přežitek, který si dnešní firmy nemohou dovolit. V moderním a extrémně rychlém online byznysu na ně místo rozhodně není. Pokud nechcete vypadnout z kolotoče, tak mějte jasnou firemní vizi a pružně na ní pracujte.

Design, design, design – Emanuela Damiani

O tom, že design není jen emociální rozbřesk kreativní jedince, ale hlavně výzkumný proces jsme vás nedávno informovali v článku o Czech Designu. Emanuela z Mozilly ve své přednášce na několika příkladech hezky pospala, jak správně postupovat.

Pavel Ungr

Místo pro přednášku Pavla Ungra bylo bohužel nešťastně zvoleno. Přednáška z názvem Co má umět vývojář, aby mohl sebrat SEO specialistům práci” měla být pro všechny účastníky povinná a zařazena na hlavní sál. Kdo ji nenavštívil, prohloupil. Snad vám bude alespoň stačit Pavlův SlideShare s odkazem.

webexpo-pavel-ungr

Alina Oana Iordache

Alina, International Corporate Speaker pro projekt SEMrush, už několik let žije v Praze. Na WebExpu měla moc milou přednášku na téma Emoční inteligence. Téměř s rodičovským přístupem a empatií radila přítomným marketérům, jaké emoce je vhodné vyvolávat při jakých kampaních.

Všichni totiž víme, že pokud značka v zákaznících vyvolává emoce, prodeje se pohrnou.

webexpo-alina-oana-iordache

Určitě si pusťte skvělé video od Brené Brownové, kde vysvětluje rozdíly mezi sympatií a empatií.

A pokud vám stále ještě chybí předloha či vzor světových značek, které skvěle zvládají emoční inteligenci ve svých kampaních, tak si nastudujte třeba Geico, Disney či Daimler Chrysler.

Martin Zlámal z Kiwi.com

Přednášku poněkud techničtějšího rázu měl Martin z brněnského Kiwi.com na téma chatboti. Na přehledných grafech ukázal, o jak komplexní problematiku se jedná a jak dlouho budou muset firmy čekat, než „si svého chatbota ochočí”.

Graham McDonnell z londýnských New York Times

Grahamova přednáška o storytellingu byla právě jedna z těch, kvůli kterým se na WebExpo chodí. Nezapomenutelná, poučná a plná skvělých postřehů. Na jednoduchých příkladech rozebral postupy, kterých se v jeho studiu drží a díky kterým jejich příběhy prodávají.

Vladimir Vulic z Digitalizuj.me

Vladimir pracuje jako management consultant a pochází z Černé Hory. Zabývá se řízením nových projektů a startupů, inovacemi a sociálními sítěmi. Na WebExpo měl zajímavou přednášku na téma „Přepisování  pravidel managementu v digitálním světě“.

Druh profese mediální konzultant přirovnal k vymírajícímu druhu současnosti. Na statistických číslech napříč Evropu ukázal, že 70 % online firem do 10 let zanikne. Každá z těchto firem si s sebou nese více či méně pohádkový příběh, na jehož začátku je vždy „bylo, nebylo”…

Znalosti lidí v top managementu současných online firem přirovnal k volantu Formule 1. Za posledních 20 let se komplexnost jejich znalostí natolik zesložitila, že se musí jednat opravdu o TOP jedince.

webexpo-vladimir-vulic

Věděli jste, že se v každé firmě najde v průměru 24 % zaměstnanců, kteří nesnáší svoji firmu? Tato HR studie se dělá každý rok a každý rok má stejný výsledek. Těmto lidem se říká „dead wood“ mrtvé dřevo. Pokud do této skupiny patříte, tak je jediným východiskem co nejdříve změnit prostředí. Důvodem, proč se tak děje, jsou podle Vladimira naše zažité stereotypy chování.

Vědci zjistili, že v době železné opony žily na Šumavě skupiny srn českých a německých rozděleny ostnatým drátem. Po pádu opony měly neomezené možnosti migrovat do Německa a naopak. Neděje se tak. A co je nejdivnější, že se tak neděje ani u dalších generací.

Ve své přednášce měl Vladimir mnoho zajímavých příkladů, jak firmy řídí své zaměstnance. Za zmínku určitě stojí společnost Google, která má jednoho manažera na 60 dalších zaměstnanců. Běžný člověk však dokáže uřídit maximálně 15 lidí. Chyták je v tom, že tak mají zaměstnanci mnohem větší flexibilitu a volnost. Pokud jsou sami vnitřně motivovaní, tak potřebují řídit jen minimálně a práce je více baví.

Svoji přednášku zakončil zkratkou WTF? (What is The Future of management?).

Na závěr o WebExpo 2017 asi tolik. Byla to jízda. Bylo to skvělé. Získali jsme mraky nových poznatků. Už se nemůžeme dočkat na další ročník WebExpo 2018.

Diskuze k článku