Představujeme české startupy na CES 2017: Actijoy

screen-shot-2017-01-10-at-22-57-46

Největší veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas je obrovskou událostí nejen pro fanoušky technologií. Je zároveň i skvělou příležitostí pro startupy. Své štěstí a připravenost zkoušejí i české mladé firmy – prohlédněte si s námi, jak jim to jde.

Na CES odjely 4 startupy sponzorované částečně CzechInvestem. Každého z nich jsme se zeptali na pár otázek ohledně jejich cesty a CESu jako takového.

Třetím z projektů je Actijoy – kombinace chytrých zařízení pro psy a aplikace pro ně i jejich páníčky, jejichž cílem je sledovat kondici mazlíčků. Je z dílny Six Guys Labs – šestice nadšenců do technologií, kterou vede zakladatel Robert Hašek.

usertech-banner-do-clanku

 

Popište svůj projekt

Actijoy je systém, který udrží vašeho psího miláčka v té nejlepší kondici. A to díky trojici zařízení, která jsou vzájemně propojena. První částí je activity tracker (něco jako fitbit, ale pro psy) – tedy  zařízení monitorující aktivitu psa, které je připojeno pomocí silikonového pouzdra k obojku psa. Druhou částí je chytrá WiFi miska, díky které získá majitel kompletní přehled o příjmu potravy a vody. Poslední částí, na které systém stojí, je mobilní iOS a Android aplikace, která všechna data nejen zobrazí, ale aktivně s nimi pracuje.

Co doufáte, že si z CESu odvezete?

Naším cílem je zdravý životní styl psa i pána a propojení jejich světů. V Actijoy aplikaci umíme propojit data z lidských trackerů. V jedné aplikaci tak můžete zobrazit nejen výsledky vašeho psa, ale i ty vaše. Součástí aplikace jsou motivační nástroje, zdravotní knížka psa, a unikátní dog selfie nástroj – Barkfie. Aplikace je ke stažení zdarma na App Store i Google play. Zejména zdravotní knížku a Barkfie mohou použít všichni uživatelé bez ohledu na to, zda vlastní chytrou misku či  tracker.

Věříme, že nám CES přinese užitečné kontakty a možnost medializace naší Kickstarter kampaně, kterou jsme spustili právě na CES 2017 oproti  původnímu předpokladu, který počítal se spuštěním až za dva týdny.  

Jaké byly vaše přípravy na CES, kolik dosáhla celková investice do cesty?

Na CES jsme se připravovali doslova za pochodu. Ve velmi krátké době jsme museli připravit veškeré prezentační materiály a zejména design stánku. Při přípravě jsme zažili i humornou příhodu, která původně moc humorná nebyla, ale dnes se jí už smějeme. Poté, co jsme kompletně  doladili design stánku a nechali vytisknout reklamní bannery, nás z CES kontaktovali, že nám omylem zapomněli říci, že uprostřed našeho stánku stojí betonový sloup. Všechny práce tedy začaly nanovo.

Vymyslet, jak  zakomponovat betonový sloup do designu stánku, byl trochu oříšek. Co se  týče nákladů, tak počítáme, že se budou pohybovat kolem 100 000 Kč.

Co vás na CESu zatím nejvíce zaujalo?

Vzhledem k tomu, že jsme na CESu strávili téměř veškerý čas na stánku a odpovídali na dotazy kolemjdoucích, můžeme hodnotit pouze to, s co nás spíše zaujalo z organizačního hlediska. A to byly vysoké ceny za jakékoliv služby vystavovatelům a neochota místního personálu cokoliv řešit.


Prohlédněte si i další startupy z Česka na veletrhu – třeba Pixbuf, platformu a analytický nástroj pro fotografy, nebo Oscar Senior, který přivede do online světa vaše prarodiče. Nebo si s námi projděte akci zážitek po zážitku.

Článek připravujeme ve spolupráci s Usertechem. Českou digitální agenturou, která funguje jako stroj na startupy. Projekt vznikl v roce 2009 a mimo Prahy působí také v čínském Šen-čenu. Od roku 2012 společnost roste o 400 procent ročně. Má 70 zaměstnanců, před víc než rokem otevřela pobočku v New Yorku a získala si i v USA pozornost díky zkušenostem s kompletním zakládáním startupů.

Diskuze k článku