Content Marketing 2017: Jak se dělá obsahový marketing doma i ve světě

contentmarketing 2017_2

Výroční konference Content marketing 2017 na začátku prosince odpověděla účastníkům na hlavní otázky z oblasti obsahového marketingu, performance a distribuce obsahu. Ukázala, jak se dělá #ContentMarketing ve světě. Headlinerem konference byl Američan John Wilpers s více jak čtyřicetiletou praxí.

Akce se konala v krásných prostorách nové budovy českého Microsoftu a na sociálních sítích se postovalo pod hashtagem #CONTENT2017. Dramaturgie konference pořádané Asociací content marketingu byla připravena tak, aby se i seniorní lidé a markeťáci s mnoha lety praxe naučili něco nového a mohli to ihned aplikovat do své praxe. Představilo se celkem osm řečníků a my jsme pro vás vybrali to nejlepší.

Conference_Content Marketing 2017 1

Kateřina Borovanská z FREYA CZ

Kateřina vyzvala účastníky, aby si uvědomili, proč jsou messaging, chatboti a další nové formy komunikace pro lidi tak podstatné. Ti, co dnes řídí firemní obsah, jsou jednoznačně firmy, agentury a jejich příjemci. Svatou trojicí firemní komunikace je: Relevantní Obsah – Technologie / Distribuce – Čas.

Výzvy, se kterými dnešní content marketéři pracují, jsou kolektivní nevědomí a archetypy. Cílem jejich firemní komunikace musí být dlouhodobá celistvost brandu a důvěra. Při tvorbě obsahu by se měli marketéři nejdříve zeptat zaměstnanců, aby předešli pracnému vymýšlení parodií na vlastní firmu.

Conference_Content Marketing 2017

Kateřina Borovanská za Freya Agency zahájila dnešní konferenci.

Posted by Asociace content marketingu – ACM on 7. december 2017

Jakub Mařík z Follow Bubble

Jakub promluvil o influencerech a influencer marketingu. Tedy o lidech (většinou mladých), kteří se rozhodli veřejně vyjadřovat nějaký postoj a v rámci svého postoje tvořit pro své fanoušky zajímavý obsah. Rozdělil je na: YouTubery, Blogery, Instagramisty, Celebrity, Muzikanty, Sportovce a Hezké holky. Podle Jakuba je na českém trhu pro firmy těžké najít ideálního influencera. Mnohem jednodušší je si vytvořit vlastního.

Jakub Marik 1

Jakub Marik 2

Conference_Content Marketing 2017_Jakub Mařík z Follow Bubble

Jan Binar z McCann Worldgroup Prague

Jan ukázal na několika případových studií úspěšné marketingové kampaně. Vyzval marketéry, aby se kampaně snažili dělat podobně a dodržovali koncepty prověřené časem. Podle něj nám dnešní „technologie dávají nové možnosti, jak být v životě úspěšní a šťastní“. Ve své prezentaci také citoval Rittu Clifton a její upravenou definici marketingové mixu 4P (Product, Promotion, Place, Price), která se dle Ritty změnila na: Customer experience & Content, Promotion, Distribution, Data & measurement.

Co to pro firmy při tvorbě obsahu znamená?

  • Značky musí své zákazníky méně rušit a více přitahovat, musí tvořit obsah, který lidé aktivně vyhledávají.
  • Obsah, který pomáhá a/nebo umocňuje spotřebitelský zážitek.
    • VR/AR dávají nové možnosti.
    • AI umožňuje obsah personalizovat a udělat jej užitečnějším.
    • Data a chování na internetu jsou skvělou inspirací.
  • Rozhodněte se, zda-li být super „krátcí“ a užiteční a nebo super poutaví.
  • Nejsou žádná pravidla. Lidi neví, co chtějí, než to poprvé uvidí.
  • Nepotěšíte všechny. Musíte vědět, koho chcete nadchnout.
  • Přidejte něco ke konverzaci, nepřerušujte ji.
  • Lidé konzumují divný obsah, nebojte se být divní.
  • Internet a data jsou zlatý důl pro inspiraci.
  • Naplánujte si, jak budete slavní.
  • Tvořte něco, co budou lidé vyhledávat a ne blokovat.

A toto video jsme si před prezidentskými volbami nemohli odpustit připomenout :-)

John Wilpers, ředitel společnosti INNOVATION Media Consulting

John šéfuje společnosti INNOVATION Media Consulting, založené v Londýně roku 1982. Stojí za úspěšným projektem Innovation in News Media World Report 2017. Spolupracuje jako konzultant s mediálními společnostmi na celém světě, které se zaměřují na multiplatformní inovace, organizační integrace a redakční systémy, které dodávají multimediální obsah. John začal svoji přednášku krásným představením v češtině a návštěvníkům v sále prozradil: „Mám se dobže.“

Conference_Content Marketing 2017_John Wilpers

John začal svoji přednášku od content marketingových základů. Outbound marketing je pro něj, stejně jako pro příjemce rušivá reklama, kterou většina z nás přehlíží a nemá ráda. Je to však něco, na čem většina marketérů vyrostla a má stále zažité. Dnešní zákazníci jednoznačně žádají relevantní informace. Chtějí rychle vyřešit problém a následně nakoupit produkt.

To řeší Inbound marketingové strategie. Zákazníci nevnímají tuto reklamu jako rušivou. Zákazníci mohou díky inboundu najít informace, kdykoliv je najít chtějí. Vytváření kvalitního obsahu, který doplňuje vzdělání zákazníků, je lákavé a vtáhne je zpět do hry o nákup. Kámen je podle Johna zakopán v umění komunikovat se zákazníky a bez agresivity prodávat své produkty.

Podle studie Fleishman Hillard:

  • 89 % B2B marketingových pracovníků se obrátilo před nákupem na vyhledávače, aby si před nákupem produktu zjistili parametry a podrobnější informace.
  • 70 % spotřebitelů se o produktových informacích spíše dozvědělo prostřednictvím online/offline článků, TV a radio pořadů, podcastů. O reklamy se nezajímali.

Content marketing je jako chodit do posilovny: za týden výsledky neuvidíte, ale pokud se zavazujete, že jej budete dělat pravidelně, v průběhu času uvidíte úžasné výsledky.

Podle Jona si hlavně s contentem nezapomeňte hrát. Vtipný příklad, jak tvořit obsah, je podle Johna stránka http://www.willitblend.com/

Jediná cesta, jak dělat content marketing správně a efektivně, je dělat jej přirozeně – nativně.

  • Zákazníci se zajímají o nativní reklamy o 52 % více než o klasické „push“ bannerové reklamy.
  • S nativní reklamou získáte o 85–93 % více kliknutí než z klasické bannerové reklamy.
  • Zájem zákazníka o nákup je díky nativní reklamě o 53 % vyšší.
  • Zvýšení povědomí o značce je díky nativní reklamě až o 82 %.
  • 32 % zákazníků bude nativní reklamu sdílet se svými přáteli a rodinou.
  • 70 % se díky nativní reklamě bude chtít dozvědět více informací o produktech.

Conference_Content Marketing 2017_John Wilpers 2

Tomáš Jindříšek z Dark Side

Tomáš se ve své přednášce ponořil do historie a vyzvedl zásadní milníky českého digitálního byznysu. Dnes se podle Tomáše „digitálem zabývá kdejaký týpek a kvalitní pracovníci nejsou“. Nepřevzali jsme odpovědnost za všechny kanály a media typy. Soustředíme se více na komponenty než celkový efekt a zásah.

Conference_Content Marketing 2017_Tomáš Jindříšek z Dark Side

Současní marketingoví odborníci by se podle Tomáše měli stát lovci (teritorií a nových zákaznických skupin) více než sběrači (konverzí, lajků, hitů).

5 klíčových tipů, jak potvrdit vedoucí roli digitálu:

  • Převzít z digitálu zodpovědnost za celý brand.
  • Téma nemusí být reklama. (Je třeba vytvářet větší téma, než je konkrétní komunikace potřeb a služeb firmy).
  • E-commerce je součást marketingu.
  • Začít se starat o digitální reputaci značky.
  • Zapojit spojence.

Digitální reputace je podle Tomáš Jindříška naprosto klíčová a je to nový fenomén. Hlavní je Google a sociální sítě v čele s Facebokem a dalšími hráči jako Foursquare, Instagram, YouTube. Principy pěti hvězdiček, jako má Liftago, Uber nebo Booking.com, dorazily i do offline světa. Kdyby vám někdo na výlohu nastříkal nápis tady vaří blbě, co byste udělali? Nejde o to, kdo to napsal, ale že to vidí ostatní.

Conference_Content Marketing 2017 2

Diskuze k článku