9 trendů v online marketingu pro příští rok podle Internet Advertising Conference

iac 17

Jsme digitální, bannerově slepí, milujeme videa a online reklama na nás zřejmě funguje, protože investice do ní stále rostou. Letošní Internet Advertising Conference ukázala všechny trendy, které ohledně ní potřebujete vědět. Vybrali jsme pro vás ty nej.

IAC byla jako už tradičně nabytá známými osobnostmi a nadšenými marketéry, nicméně musíme říct, že obsah byl oproti minulým ročníkům o něco slabší.

I tak jsme se spoustu věcí dozvěděli. Podívejte se na ty nejzajímavější novinky z IAC 2017. Sesbírali jsme jich pro vás napříč sály devět.

1. Připravte se na GDPR –General Data Protection Regulation

S touto zkratkou se během roku 2017 a 2018 budeme dříve či později seznamovat. Zapište si do kalendářů zlomové datum 25.5.2018. Začne platit obecné nařízení o ochraně osobních údajů. Přináší dosud největší revoluci v ochraně osobních údajů pro celou EU a astronomické pokuty za její porušování. O GDPR promluvil Ján Simkanič, který se dostal k vizím i datovým vibrátorům.

2. Videoformát bude stále na vzestupu

O klíčových trendech v digitálním ekosystému promluvil Constantine Kamaras, jeho přednáška se dá dobře shrnout do tohoto slajdu. Budoucnost bude o formátech videoreklamy, nativní a programatické reklamy, social media platformách. Vše se bude konzumovat hlavně z mobilů.

3. Hledejte konverze hlavně z Googlu a Facebooku

O tom, že i v době bannerové slepoty se zákazníci konvertují z bannerových kampaní, promluvila Pavlína Šedivá ze Sconto Nábytek a David Začal ze Seznam.cz

Ukázali zajímavý trychtýř, díky kterému je možné si spočítat, jakou můžete očekávat při podobných kampaních návratnost investice. Jednalo se o kampaň se slevovými kupóny, které lákaly zákazníky na nákup nábytku v lokálních kammených prodejnách.

Nejvíce se konvertuje z Google a Facebooku. Ze Seznamu prý moc ne.

Zákaznický trychtýř

4. Neplácejte nesmyslným obsahem

Jsme přehlceni informacemi. Na jednoho člověka ve Spojených státech se denně valí přes 34 GB informací. To je 105 tisíc slov, tedy 23 během jedné vteřiny. Hledejte své publikum tam, kde skutečně je, a kde navíc chce, abyste ho našli. Ideální bude doba, až budou značky schopné mluvit ke konkrétnímu člověku ve správném čase. Zatím takový pohled založený na informacích o spotřebitelích nastínily aspoň kampaně Spotify, ukázal Chris Stradling z Neo@Ogilvy.

5. Buďte IN s influencery

Ambasadoři značky se vám vždycky hodí. V našich krajinách sáhnete nejspíš po youtuberech, tak, jako kampaň De:Clone od Toni&Guy, kterou představili Pavla Maříková z Unileveru, Jan Ryšánek z H1 a Petr Tichý z Mindshare.

Jak podle nich zaujmout mladou věkovou skupinu? Jednoduše: videem, videem, videem. Případně hashtagy a reklamami na Facebooku a Instagramu. Podle kampaně se vyplatí microsity, pracovat s brandem po celý rok, promyšlený timing komunikace, jednotná identita vizuálů zaměřených na digital formáty i možnost soutěží pro zákazníky.

declone by toniguy

Výsledek kampaně? 232 PR výstupů „zdarma“ v hodnotě 4,7 milionu korun, spoustu registrací na event a poskok v obchodních výsledcích za rok 2016 o 44,6 procenta. Slušný.

6. Lidé věří lidem

Informacemi, včetně těch reklamních, jsme zavaleni ze všech stran. Adblockery jsou na vzestupu a reklamy berou lidé s rezervou, pokud si jich vůbec všimnou. Čemu ale naslouchají, jsou rady a zkušenosti ostatních. Především právě influencerů. Mají s nimi totiž důvěrný vztah.

iac wom

Google Play si to vyzkoušel na kampani, která promovala Cyber Week – časově omezenou slevu na herní aplikace. Pro její rozšíření si vybral youbutery a podle Andrey Hurychové z WeDigital a Luďka Motyčky z Googlu byla díky tomu v porovnání s online kampaní 3x efektivnější.

influencer marketing google kampaň

7. Investujte (jako ostatní) do reklamy

Jiří Vítek z Mindshare ukázal výsledky výzkumu a očekávání, které jasně ukázaly, že investice stoupají. Loni meziročně o 14 %. Dá se tedy očekávat útrata do online reklamy v hodnotě 22,4 miliard korun.

8. Být geek je fajn

Věříte pak totiž technologiím. Peter Podolinský z ROI Hunter upozornil na to, že hipstery čeká nenávratný úpadek. Přestali prý totiž věřit, že v technologiích jde ještě něco nového vytvořit. Zatímco geekové tomu pořád věří a technologie tvoří. Buďte jako oni. Na NMI se celkově věřilo především virtuální realitě, tak se inspirujte třeba u ní.

9. Sázejte na big data. Třeba O2 o vás ví i to, i kdy si měníte spoďáry

Michal Girgle a Dorota Kajfoszová z O2 Czech Republic ukázali veřejnosti neveřejný dokument, který zobrazil, kolik dat o uživatelích mohou sbírat a k čemu je můžeme v marketingu využít. Jejich případová studie monitorovala návštěvníky koncertu Briana Adamse v O2 Aréně. Tak co, vědí o vás?

O2 Big Data

Na datovou analytiku navázal i Jakub Křenek s analytikou Facebooku. Znovu zopakoval jak agenturám, tak i zadavatelům, jaké jsou hlavní úskalí a co je potřeba hlídat a co ne.

 

Diskuze k článku

  • Terrence Philip

    O mně O2 ví tak akorát to, co jim prodal z databáze Vodafone.