Příručka marketéra: Reklama v rámci Instagram Stories je tady! Proč by vás měla zajímat?

14569024543_f862a99489_o

Facebook oznámil na začátku března otevření nové reklamní platformy pro inzerenty – reklamu v rámci Instagram Stories. Jedná se o dlouho očekávanou změnu, kterou ocení všechny značky a firmy, které zajímá zásah uživatelů Instagramu přímo v rámci populárních osobních příběhů. Tuto horkou novinku jsme rovnou otestovali. Zajímá vás, jak to dopadlo?


Nová reklamní platforma je aktuálně k dispozici prostřednictvím API, brzy má být zpřístupněna pro všechny inzerenty. Facebook nyní nabízí tzv. „Reach“ kampaně, které jsou ideální pro branding firem a značek. Postupně ale plánuje zavést reklamní formáty jako jsou prokliky na web, konverze na webu nebo instalace aplikací.

Pro vytvoření této reklamy je zapotřebí rozměr obrázku nebo videa tzv. na výšku 9:16 nebo více (600 pixelů na šířku minimálně). Jde tak o první formát reklamy na Instagramu, který zabere celou obrazovku. Využít je možné jak fotografie, tak videa.

Instagram_stories reklama_ukazka

Vhodný doplněk pro brandové kampaně

A toto jsou přesné specifikace nového formátu:

  • Jeden obrázek nebo video (ne v Carouselu)
  • Video do 15 vteřin
  • Obrázek nesmí obsahovat texty, popisky nebo zprávy
  • Proklik není nyní k dispozici, ale plánuje se do budoucna

Vzhledem k těmto specifikacím je jasné, že daná reklama je velmi vhodným doplňkem pro brandové kampaně. Díky délce až 15 vteřin a plnému překrytí mobilní obrazovky se z této reklamy stane velmi dobrý doplněk televizních kampaní. Dá se také očekávat, že u kampaní na mladší cílové skupiny tento formát postupně televizní reklamu plně nahradí.

instagram-stories-fb

První výsledky z testování

V naší agentuře jsme se hned po spuštění rozhodli novinku vyzkoušet a rádi se s vámi podělíme o první zkušenosti. V rámci několika testů Insta Stories jsme došli k tomu, že při skóre relevance 10/10 se nám podařilo získat 1 000 zobrazení za cca 20 Kč. To je 2 000 Kč při zásahu 100 000 uživatelů. Zatím není možné vkládat prokliky (to až v dalším update), ale už nyní se CTR (proklik na profil inzerenta z horního loga) pohybuje na 1 – 2 %. Cenově je tak reklama na úrovni cen reklamy na Instagramu a formát tak není dražší. Reklama má tedy velký potenciál stát se součástí všech brandových kampaní.

Insta Stories v tuto chvíli nenabízejí možnost aktivního prokliku, proto bychom doporučili důraz na emoci a brand dané společnosti. Chcete zaujmout a zachovat povědomí o produktu či značce co nejdéle.

Výhodou nového formátu je fakt, že Stories jsou velmi prohlížené a doteď nebyly na této platformě (Insta Stories) uživatelé na reklamu zvyklí. Dopad do povědomí značek tak může být nejenom nyní velmi zajímavý. Tento typ reklamy by se dal přirovnat k In-stream reklamám na YouTube, které mají při správném naplánování velký dopad na povědomí o značce a následné nákupní chování.

 A co vy? Už chystáte svojí reklamu na Instagramu?

Diskuze k článku