Příručka marketéra: Proč se vyplatí využívat hlasování v Instagram Stories

Už jste si toho určitě všimli. Před nedávnem zaplavily Instagram Stories hlasovací stickery. Novinka, díky které jsou Stories zase o něco interaktivnější a zábavnější. K čemu stickery slouží a jak je možné je využít ve svůj prospěch?

Instagramové stickery známe všichni a používáme je dennodenně. Jestli jste je ještě nikdy nepoužili, pak děláte chybu! Jsou skvělým oživením a mají nespočet využití. Jak ale postupovat při vytváření ankety? Je to úplně jednoduché. Otevřete si Instagram, vyfotíte fotku nebo nahrajete video. Po nahrání můžete vložit text, pokreslit obraz nebo přidat sticker. Rozkliknete si ikonku stickerů a vyberete ten s nápisem anketa. Přilepíte ho na obrázek, kam se vám to zrovna hodí. Upravíte si text a možnosti volby a pak už jen sdílíte.

Cenná data z jednoduchých anket

Jak ale hlasování funguje a k čemu je dobré? To můžete sledovat po zveřejnění ankety. Uvidíte, kolik lidí celkem hlasovalo a kdo hlasoval pro kterou odpověď. Odpovědi tedy nejsou anonymní. Přesně víte, komu se co líbí. Nezapomeňte si výsledky ankety uložit do 24 hodin. Protože statistiky vám zmizí společně s koncem dané Stories. Ať tedy nepřijdete o cenná data. Na jedno Stories lze použít jen jednu anketu, ale jednotlivých Stories můžete udělat, kolik chcete.

Při psaní otázky a odpovědí máte ve vymýšlení naprosto volnou ruku. Jen jste omezení počtem znaků. Těch je pro odpověď povoleno maximálně 27. Za zmínku stojí i fakt, že jakmile jednou kliknete na jednu z odpovědí, už se nedá změnit. Hlasovat tak jde jen jednou.

Hlavní plus, které z takových jednoduchých anket můžete získat, je hlubší vhled do myslí vašich fanoušků a případných zákazníků. Zjistíte, co mají rádi, co preferují nebo třeba co od vás očekávají. Záleží jen na tom, jak chytře se dokážete zeptat, abyste dostali informaci, kterou potřebujete. Možnosti jsou nekonečné. Znát svoji cílovou skupinu je pro online marketing zásadní. Proto se ptejte, ptejte a ptejte!

Další výhodou anket je, že díky nim budujete lepší vztah s lidmi, kteří vás sledují. Dáváte jim tím najevo, že vás zajímá jejich názor. A pocit, že mají možnost ovlivnit směřování vaší značky nebo se zapojit do dění ve vašem životě. Budou vám tak mnohem blíž. V neposlední řadě se dají ankety skvěle využít k různým jednoduchým a rychlým soutěžím. Soutěže lidi milují!

Malý tip navíc

Při vytváření fotky nebo videa k anketě nezapomeňte na důležitou věc, a to, že jedno Stories trvá jen 15 sekund. Navíc člověku stačí 3-5 vteřin, aby pochytil, co je na obrázku, a rozhodl se, jestli ho přeskočí nebo nechá běžet. Proto vybírejte pozadí pečlivě. A raději zvolte něco neutrálního, co neodvede pozornost od samotné ankety, ale naopak lidi přesvědčí vám odpovědět. Čím jasnější a výstižnější Stories bude, tím líp.

Diskuze k článku