Příručka marketéra: Jak využít statistická data naplno, II. díl

Nedávno jsme na tomto místě otevřeli téma využívání statistických dat z Google Analytics a Sortiment Reportu k efektivnější inzerci i úspoře času. Tímto článkem bych rád navázal a představil další možnosti využití dat a vlastně i samotnou práci s nimi. Pojďme na to! Pro lepší background doporučuji si článek přečíst.

Na cenu zákazníci slyší, to se ví

Jste nejlevnější? Nevíte? Tak to zjistěte ;) Data Owl zná nejnižší cenu produktu na Heurece a předá vám ji v elementu H_MIN_PRICE_1. Teď už jenom stačí vytvořit si výběr:

[H_MIN_PRICE_1] >= [PRICE_VAT]

U takových produktů už víte, že jste s největší pravděpodobností nejlevnější na trhu, a tak to můžete dát vědět světu.

  • Cena a PPC produktové kampaně

Pro PPChit vytvoříte nový element (např. CUSTOM_LABEL_0), který naplníte, abyste podle něj mohli v PPChitu filtrovat a do inzerátů tak propašovat kouzelné slůvko “Nejlevnější”.

mergado-novy-element

Mergado – jak vytvořit vlastní nový element

  • Cena a Facebook Dynamic Product Ads (DPA)

Do Facebook Dynamic Product Ads si ve Feed Image Editoru připravíte pěknou šablonu, která potenciálnímu zákazníkovi na první pohled doručí požadované sdělení.

fie-nejnizsi-cena

Feed Image Editor – ukázka z tvorby šablony

Dámské, pánské, unisex?

Často se také stává, že pokud e-shop není speciálka, ale prodává více druhů zboží, přestane rozlišovat, komu je vlastně určeno, případně kam s ním, když je unisex…

Tuhle situaci znají opět dobře ti z vás, kteří řeší také zbožáky. Kam dát např. klasické Crocsy?

Kdysi jsem skončil u podmínek podle barvy, když e-shop posílal ve feedu pouze kategorii Boty (růžová -> Dámská obuv, černá Pánská obuv).

No a když už si dáte tu práci, nebo to za vás Heureka udělala, protože zařazení poznala automaticky, využijte to. Třeba tak, že si vytvoříte podmínku v PPC hitu, která pak bude rozdělovat inzeráty podle toho, co v nich je – např. dámské Crocsy… nebo pánské Crocsy.

Do jaké kategorie je produkt na Heurece zařazen vám Data Owl předává v elementu H_CATEGORY_1.

mergado-rozlozeni-kategorii

Ukázka rozložení 10 nejčastějších kategorií z Heureky v sortimentu e-shopu Elementy -> Zobrazit hodnoty elementu

Prodávám to, co frčí?

V dřívějším článku jsem popsal postup jak porovnat sortiment (vašeho) e-shopu s top produkty kategorie na Heurece. S aplikací Data Owl dokážete tento postupvýrazně zkrátit. Celý se smrskne pouze na použití Google Spreadsheetu (z něj si vytvořte kopii Soubor -> Vytvořit kopii) a Mergada. Takové zjištění potom můžete využít k dalším úvahám a úpravám feedu.

Postup je:

1. V aplikaci si (raději) den předem zkontrolujte, že máte zatržen element H_HEUREKA_URL.

2. Z Spreadsheetu získejte seznam top produktů kategorie.

3. V Mergadu na stránce Produkty vytvořte výběr podle elementu H_HEUREKA_URL_1 “je obsažen ve výčtu” a vložte všechny URL top produktů z Heureky, co vám vygeneroval spreadsheet.

4. Nezapomeňte na volbu “Prohledávat výstup” a dejte Hledat.

Ve výsledném výběru budete mít produkty z vaše sortimentu, které jsou zároveň top produkty kategorie na Heurece.

data-owl-heureka_url

Data Owl – kontrola vybraných elementů

mergado-obsazen-ve-vysctu

Mergado – výběr produktů pomocí “je obsažen ve výčtu”

Pokud vám vrtá hlavou, jak se dá dále kouzlit s informacemi, které vám Data Owl dodá, doporučuji školení Mergada č. 2 od Michala Janíka (Školení biddingu & image marketingu pro pracovníky agentur i pracovníky e-shopů), nebo si aspoň sehnat Data Owl Sheet, který vyrobil a s příklady nachystal.

Líbil se Vám článek? Jaké máte zkušenosti vy? Pište do komentářů :)

Diskuze k článku