Příručka marketéra: Co vám přinese nativní reklama?

nativemindsea_680

Propojením tří klíčových prvků moderní reklamy (nativní reklamy, PR článků a programatiky) vzniká na první pohled sice nenápadný, ale ve skutečnosti velmi zajímavý nový komunikační prostředek. Proč by vás měla nativní reklama zajímat? A jak na ní?

Kde se vlastně vzala nativní reklama?

Od roku 2013 vzniká na českých webech rozsáhlá síť reklamních ploch, které vzhledově splývají s okolním obsahem stránek. Fungují totiž na jiném principu než klasické bannery. Zatímco vzhled většiny reklam je navržený inzerentem nebo popř. definovaný šablonou, u této sítě se vzhled reklam automaticky přizpůsobuje okolnímu obsahu webu. Těmto reklamním plochám se říká nativní. Jejich správou se zabývá několik společností a v dnešní době pokrývají většinu českých vydavatelství a významných webů.

Jak nativní reklama vypadá?

V českém online prostředí se již mnoho let setkáváme s reklamními PR články. Ačkoliv jsou celkem nenápadné, velmi dobře fungují, a proto se také hodně prodávají. Spojení s redakčním obsahem jim dodává na důvěryhodnosti. Nativní reklama využívá obdobu anotací klasických PR článků a jejich umístění na webu. Uživatel by ji od klasického článku vůbec neměl rozeznat, kromě toho, že bude nadepsána jako “Reklama”.

nativni_reklama

Pro inzerenty je to nová příležitost, jak z jediného místa doplnit své kampaně o nový komunikační kanál se všemi programatickými výhodami:

  • kontrola nad kampaní v reálném čase
  • individuální kreativy pro různá publika
  • pokročilé možnosti cílení, nákupu dat a optimalizace
  • storytelling a další formy retargetingu
  • programatické propojení s kampaní

Nativní reklama obsahuje vždy některé z těchto prvků:

  • titulek a popisek
  • doprovodný obrázek
  • viditelnou URL adresu
  • CTA popisek (např. “Číst více”)

Na rozdíl od klasických PR článků neproklikává nativní reklama do detailu článku, ale přímo na web inzerenta – stejně, jak je tomu u ostatních online reklam. Proto by měl inzerent správně kombinovat obsah sdělení s obsahem cílové stránky. Zvlášť u inzerátů, které vzbuzují dojem začátku delšího článku, by měla cílová stránka vhodným způsobem navázat. Například místo uvítání a velkých titulků můžeme formou krátkých textů a infografiky dokončit nebo rozšířit text nativní reklamy, a teprve pak nabídnout návštěvníkovi své produkty nebo služby.

Kdo v oboru pracuje s nativní reklamou?

Nativní reklama se zobrazuje na prémiových webech českého internetu a inzerenti ji mohou zakoupit přes Adform DSP. V poslední době přišel s řešením pro nativní reklamu také Google DoubleClick a za nativní reklamu se dají také považovat příspěvky na Facebooku, zobrazující se v pravých postranních panelech nebo mezi příspěvky.

Já ukážu, jak takovou reklamu vytvořit, v rámci platformy R2B2. Naše firma nativní reklamu přináší do vydavatelského prostředí, kde se dosud neobjevovala. Jelikož se zabýváme integrací všech možných reklamních nosičů do programatiky, dodáváme i nativní reklamu.

Krátký návod, jak vytvořit nativní reklamu

Jako inzerent i poskytovatel se nejdříve musíte zaregistrovat do platformy Adform, kde lze vytvářet všechny reklamní formáty.

1.Stáhněte si šablonu R2B2 Native pro Adform

2. Ve své kampani nahrajte nový banner (Upload -> HTML5 Studio)

nativni_reklama2

3. Vyberte šablonu R2B2 Native Template ze svého počítače.

nativni3nativni4

4. A stiskněte UPLOAD

nativni 5

5. Na další obrazovce můžete banner pojmenovat a stisknout SUBMIT

nativni6

6. Stiskněte NEXT

nativni 7

7. Přepište URL cílové stránky

nativni8

8. Nahrajte své vlastní doprovodné obrázky (300×168 a 220×165)* a stiskněte NEXT (u obrázků počítejte až s 10% ořezem z každé strany)

nativni9

9. Vyplňte všechny položky CUSTOM VARIABLES

nativni10

10. Nyní můžete banner použít v aktivitách s cílením na inventory R2B2 Video & Branding

Je to vážně snadné, souhlasíte? Jaké máte zkušenosti s nativní reklamou vy? Pište do komentářů.

Diskuze k článku

  • Marek

    Dobrý den, mohu se zeptat, kde je možné se do Adform registrovat? Nikde jsem tuto možnost nenašel. Nebo to lze pouze kontaktováním zástupců každého státu?

    • Jana Jechová

      Dobrý den,
      registrovat se do Adform DSP nedá. Musíte si s Adform společně vytvořit smlouvu. Jak konkrétně Adform kontaktovat nebo jak navázání spolupráce probíhá Vám rád zodpoví Stanislav Mottl, manažer R2B2: stanislav.mottl@r2b2.cz