Příručka marketéra: Jak co nejefektivněji cílit reklamu na Facebooku?

Vlastní audience jsou z pohledu cílení na Facebooku nejúčinnější řešení při nastavování kampaní. Proč tomu tak je? Protože cílíte reklamy na lidi, kteří vás sledují, znají vaši značku, pravidelně nakupují produkty nebo služby, a tedy interakce je násobně vyšší než u cílení dle demografie, zájmů atd. Největší sociální síť teď přichází s novinkou, která potěší všechny správce kampaní.

Mimo vlastní audience, které jsou k dispozici už nějaký ten pátek, přišel nyní Facebook s možností vytvoření audiencí z lidí, kteří interagují s vaší stránkou nebo příspěvky. Doteď byla tato možnost pouze pro videa, Leads Ads a Canvas. Osobně to považuji za největší věc, se kterou Facebook tento rok přišel. Proč? To pochopíte níže z článku.

Jak na to?

Otevřete si svůj Business Manager a překlikněte na Okruhy uživatelů. Zde klikněte na tlačítko „Vytvořit okruh uživatelů“ a dále na „Vlastní okruh uživatelů“. Facebook vám nabídne náhled, viz níže.

audience

Vyberete možnost „Stránka“ a následně se vám ukáže nabídka tvorby publika, viz náhled níže.

audience2

Můžete si tedy připravit audienci na lidi, kteří:

1. navštívili vaši stránku

2. interagovali s příspěvkem nebo reklamou

3. klikli na call-to-action tlačítko

4. napsali vám zprávu na stránku

5. uložili nebo sdíleli stránku nebo příspěvek

Po výběru jedné z možností si nastavíte na kolik dní starou audienci chcete cílit (u e-shopu spíše kratší dobu do maximálně 30 dní, u značek můžete nastavit daleko vyšší). Následně pojmenujete daný vlastní okruh a uložíte ho.

Po jeho vytvoření můžete následně rovnou vytvořit Lookalike audienci (tedy skupinu lidí, která je podobná těm, co interagují na stránce) a využít v cílení tuto.

6856181503_5b87b73925_o

Naše zkušenosti

Jelikož je tato funkce k dispozici cca dva týdny, měli jsme možnost udělat pár prvních testů. Vzali jsme větší profily a udělali si audience lidí, kteří byli zapojeni do interakce se stránkou. Vyloučili jsme zároveň fanoušky stránky a nastavili jsme na tyto lidi reklamu „To se mi líbí“. Proč? Protože je u nich velká šance, že když se stránkou interagují, stránku znají, a tak je velká pravděpodobnost, že sestanou rovnou fanoušky stránky. Stejnou reklamu jsme měli nastavenou na remarketing návštěvníků stránky a na přátele fanoušků.

Co jsme zjistili? V prvních 4 dnech jsme byli na polovičních nákladech i v porovnání s těmi nejúčinnějšími kampaněmi, které jsme cílili na návštěvníky webu a lookalike audience. Následně se začala reklama prodražovat a my ji stopli. Stejný postup byl vidět i u reklam „Kliknutí na web“ nebo „Konverze na webu“.

Cílení jsme dále rozsegmentovali pouze na jedince, kteří provedli interakci s příspěvkem. Zde jsme viděli největšícíl potenciál poměr náklad vs. výkon.

Co jsme si odnesli?

Cílení velmi doporučujeme pro výkonnostní prodejní kampaně. Ty jsou zpravidla častěji optimalizovány a pro tento účel se tedy cílení skvěle hodí. Pro kampaně typu „To se mi líbí“ jsme viděli opačný efekt než se typicky u těchto kampaní děje. Tedy v čase se nezlevňují, ale začínají na velmi nízkém nákladu a je potřeba je častěji měnit.

Proč si myslíme, že se jedná o převratný prvek?

Dlouho jsme s klienty řešili to, že chtěli cílit lidi, kteří pravidelně se stránkou interagují, ale nejsou fanoušky stránky. Proto jsme vymýšleli různé způsoby cílení, soutěží, sběru kontaktů, ale nebyla možnost tyto lidi napřímo zacílit, pokud jste je nezachytili těmito metodami. Tato starost nyní odpadá a můžete cílit úplně na všechny, co nějakým způsobem zanechali stopu na profilu, který spravujete. Otevřela se tak další oblast cílení na vlastní okruhy, které je velmi efektivní.

Diskuze k článku

  • Mirek S.

    Jeste Vam to funguje ? Osobne mi tento vyber u stranky tisicovymi lajky pise dosah pod 20 uzivatelu a zmena parametru zadnou zmenu dosahu nevyvola. Delam neco spatne, nebo soudruzi udelali nekde chybu ?