Příručka marketéra: Dosáhněte lepších výsledků propojením e-mailingu s Facebookem

Téměř každá společnost nejen v oblasti e-commerce využívá pro komunikaci se zákazníky e-mailing a Facebook, případně stále oblíbenější Instagram. Tyto nástroje však často fungují odděleně a nesdílí mezi sebou informace o chování uživatelů. Máte to stejně? Možná je čas na změnu.

Propojení firemní facebookové stránky s e-mailingovým nástrojem, respektive s databází kontaktů, kterou v něm spravujete, vám umožní:

  • sbírat e-mailové kontakty přímo z Facebooku,
  • posílat zprávy do Messengeru,
  • přesněji zacílit kampaně přímo na vaše zákazníky.

Sbírejte kontakty z Facebooku a rovnou odešlete uvítací e-mailovou kampaň

Nové kontakty z Facebooku nebo Instagramu můžete snadno sbírat pomocí Facebook Lead Ad. Jedná se o typ reklamního formátu, který se zaměřuje na sběr potenciálních zákazníků, kteří o nákupu ve vašem obchodě zatím neuvažovali.

Chytře nastavený formulář, do kterého jsou automaticky přidávány informace o uživateli, hodně zjednoduší proces registrace do vaší databáze, a to především přes mobilní telefon.

Stačí pár kliků a kontakt je ve vašem seznamu.

Díky propojení s nástrojem pro e-mailing vám nové kontakty automaticky padají do adresáře. Pak už jen stačí nastavit dostatečně zajímavou uvítací e-mailovou kampaň pro potenciální zákazníky a z uživatele na Facebooku se rázem může stát váš nový zákazník.

Velkou roli hraje také motivace uživatele k registraci. Odměnou za kontakt mohou být různé materiály, jako je e-book, výukové video nebo třeba sleva na první nákup. Lead Ads je možné využít také pro soutěž na Facebooku, kde je účast v soutěži podmíněna registrací.

Příklad kampaně zaměřené na sběr kontaktů.

Podpořte uvítací proces zprávou v Messengeru

Nové kontakty můžete získávat i z jiných zdrojů. U e-shopů to bývají často pop-up okna s nabídkou slevy na první nákup. Díky nové funkci platformy Ecomail.cz můžete nyní vaše formuláře obohatit o políčko pro možné zaslání zprávy do Messengeru.

Zatrhnutím pole pro Messenger se uživateli automaticky pošle zpráva do Messengeru.

Po registraci může uživateli přijít zpráva do Messengeru se slevovým kódem nebo odkazem na e-book. Odběratel tak má zprávu ihned po ruce a zaslané informace může využít okamžitě třeba k nákupu v e-shopu s použitím zaslaného slevového kódu. Kromě toho s vámi může uživatel na chatu zahájit komunikaci.

Možnost zaslání zprávy do Messengeru určitě využijete, pokud cílíte na mladší cílovou skupinu, která postupně přechází z tradičních komunikačních kanálů, jako je e-mail či SMS, na Messenger nebo WhatsApp.

Podobu Messenger zprávy si jednoduše nastavíte přímo v Ecomailu. Takhle může vypadat.

Zacilte reklamu na Facebooku přímo na vaše zákazníky

Největší výhoda propojení Facebooku a Instagramu s databází e-mailových kontaktů je možnost tvorby publika neboli Facebook audience přímo ze svých zákazníků a odběratelů newsletteru. Můžete si být téměř jisti, že se reklamní sdělení dostane k těm správným lidem, kteří už o vaší značce někdy slyšeli. Je tedy více pravděpodobné, že toto publikum projeví zájem o propagované zboží nebo služby.

Využívejte data pro segmentaci

Denně získáváte o vašich kontaktech spoustu nových informací – jak reagují na vaše e-mailové kampaně, co je zaujalo na webu nebo jaké zboží nakoupili. Na základě těchto dat můžete vytvářet skupiny kontaktů, tzv. segmenty dle vámi nadefinovaných kritérií. E-mail poslaný na specifický segment můžete zároveň podpořit reklamou na Facebooku, která bude zacílena na publikum tvořené ze segmentu.

Připomeňte se speciální nabídkou pouze segmentu „neaktivní uživatelé“, kteří u vás delší dobu nenakoupili a zároveň jsou neaktivní v e-mail kampaních. Reklama na Facebooku je skvělá možnost, jak se k nim přiblížitDalší skupinou mohou být uživatelé, kteří se zajímali o vaše zboží nebo služby, ale stále nenakoupili. Možností je opravdu hodně.

Vyzkoušejte třeba akci 1+1 ZDARMA pro reaktivaci zákazníka.

Spouštějte automatické kampaně i na Facebooku

Propojení Facebooku s Ecomailem vám mimo jiné také umožní libovolně spouštět předem připravené kampaně na Facebooku dle chování uživatele. Připomeňte se zákazníkovi e-mailem i na Facebooku ve chvíli, kdy ve vašem e-shopu nedokončil objednávku. Zobrazování kampaně naopak na čas vypněte, pokud zákazník nakoupí. Automatizace můžete použít také pro reaktivační nebo retenční kampaně.

Automatizaci pro opuštěný košík snadno obohatíte reklamou na Facebooku pouhým přidáním jedné akce.

Pokud vás článek zaujal a chcete se dozvědět více o možnostech propojení e-mailingu s Facebookem, kontaktujte mě přes LinkedIn.

Diskuze k článku

  • Anna Kovářová

    dobrý den, mám zájem o propojeni emailngu s fb, můžete mne kontaktovat? děkuji moc