Příručka marketéra: Content Marketing, díl třetí: „Jak to všechno propojit“

Integrovaná komunikace – jedno z mála marketingových zaklínadel, které používám rád a často. Pokud máte nějaké ty zdroje, definované cíle a pár dobrých nápadů, není zas až takový problém produkovat funkční kampaně. Záměr většiny projektů je obdobný: chytit do spletité pavučiny marketingových sdělení co nejvíc relevantních zákazníků a zároveň se úplně nevyšťavit. Abyste nevyplácali celý budget hned v prvním kvartále, potřebujete důmyslně propojovat jednotlivé aktivity tak, abyste získali multiplikační efekt a nevznikl nesourodý komunikační blázinec.

Zároveň je třeba provázat klasická média s novými, být srozumitelný a kreativní. Postupně se vám proto snažím představit tři klasické nástroje, které se dají uchopit tak, že budou tvořit to nejlepší ve vaší digitální content marketingové strategii. V prvním díle Papír je mrtvý, ať žije papír jsem popsal úspěšný launch firemního časopisu jako součást content marketingové strategie. V druhém díle Časopis už umíme, vydáme knihu!“ jsem se vás zase snažil přesvědčit, že úplně mimo content marketing nemusí být ani kniha. Tentokrát si ukážeme, jak zorganizovat společenský event, o kterém se bude hodně mluvit.

Zájem o zmíněnou knihu www.28pribehu.cz, nás nepřestává překvapovat. Obzvlášť se hodila samozřejmě před Vánoci. Stejně jako náš časopis Marwick i knihu distribuujeme taky na některých konferencích a významných společenských akcích.

Poprvé jsme ji takto využili v rámci klíčové firemní události loňského roku – oslavy 25 let KPMG na pražském Žofíně, která proběhla na konci září. Nejen, že knihu dostal každý z osmi stovek hostů, ale zároveň jsme ji vhodně zakomponovali do programu.

eben

U něj jsme vsadili na koncept „talkshow“. Jak říct něco o sobě a zároveň nenudit? Nechte to říct někoho jiného. Sáhli jsme po osvědčeném Marku Ebenovi, který byl profesionální, vtipný a pohotový.

Formát talkshow je Markovi blízký a navíc to byla skvělá příležitost, jak nenásilně odpromovat právě vydanou knihu. Na podium jsme pozvali čtyři osobnosti, které v knize sdílí svůj podnikatelský příběh a z reakcí publika bylo patrné, že si to užívají všichni.

eben2

Zásadní bod této části byl timing. Chtěli jsme vše odbavit poměrně svižně – osm minut na jednoho hosta, celkem 40 minut včetně přípitku. Následoval raut a koncert Vojty Dyka s B-Side Bandem. Krásné spojení tradice a současnosti. Pro řadu hostů (dle jejich slov) nejlepší event loňského roku.

Posuďte sami atmosféru akce v minutovém sestřihu.

Myslím, že propojení knihy, která mapuje 25 let svobodného podnikání, a eventu uspořádaného na počest 25. výročí založení KPMG bylo zdařilé. I proto, že jsme knihu postavili na konkrétních lidech, kteří nám pomohli naplnit program v rámci talkshow.

Aby toho nebylo málo, využili jsme nápad „osobností“ nedávno také v on-line speciálu Forbesu.

forbes

Možná by se dala tato kampaň „vyždímat“ ještě více. Nám to ale takto stačí. Alespoň prozatím. :)

Integrovaná komunikace není o tom, že jeden vizuál rozprsknete do všech kanálů, které vás napadnou. Je to o tom najít pojítka a můstky, a tím myšlenku vytěžit účelně tak, že se dostane do hlav lidí způsobem, který by vás na začátku nikdy nenapadl.

Souhlasíte? Jaké máte s integrovanou komunikací zkušenosti vy? Pište do komentářů.

Diskuze k článku