Příručka marketéra: Content Marketing, díl druhý: „Časopis už umíme, vydáme knihu!“

Na různých konferencích stále slyším zaklínadla jako content marketing, digitální marketing, sociální sítě… Většině marketérů je asi už jasné, že sofistikovanou službu neprodáte pomocí letáčku poslaného poštou, a to i přesto, že na něm máte 20 odrážek a 5 telefonních čísel včetně faxu. Dělat obsahový marketing se pak ale často zdrcne na to, že založíte blog a facebookový profil. Ono je toho ale daleko více. Je třeba provázat klasická média s novými, být srozumitelný a kreativní.

Postupně vám proto chci představit tři klasické nástroje, které se dají uchopit tak, že budou tvořit to nejlepší ve vaší digitální content marketingové strategii. V minulém díle Papír je mrtvý, ať žije papír jsem popsal úspěšný launch firemního časopisu jako součást content marketingové strategie. Dnes budeme pokračovat s knihou. 

Koncepci časopisu jsme ladili přes léto a ve stejné době jsme dokončovali také knihu. Říkáte si, jestli kniha už není úplně mimo content marketing? Pokusím se vás přesvědčit o opaku.

Letos KPMG slavila 25 let na českém trhu a to je dostatečně pádný důvod zamyslet se nad tím, zda to nějak pořádně neshrnout. První, co asi každého hrdého šéfa-zakladatele napadne, je: posbíráme staré fotky a zeptáme se zaměstnanců, co tu jsou od začátku, jak se jim tu celou dobu líbí. Bezva, ale to nebude číst nikdo kromě lidí, co v té firmě pracují. My jsme měli větší ambice. Rozhodli jsme se sesbírat příběhy těch, kteří uplynulých 25 let formovali podnikatelské prostředí v naší zemi.

kniha

Výsledkem je unikátní publikace, kde 28 významných osobností mimo jiné popisuje, jaké to bylo prosadit se na světovém trhu s antivirovými softwarem, řídit kus Microsoftu na globální úrovni nebo vybudovat největší neziskovku v zemi.

K vydání knihy podobného typu potřebujete znát odpovědi na následující otázky:

1. Koncept

O čem a proč? Je cílem adorace výrobků a služeb vaší firmy, nebo má kniha vyšší poslání – třeba skutečně zmapovat kus historie a poskytnout platformu těm, co ji tvořili?

2. Autor

Stačí čerstvý absolvent žurnalistiky na volné noze, nebo chcete vyzrálého publicistu? My jsme se spojili se známou novinářkou Julií Hrstkovou, pro kterou některá interviews nebyla prvním setkáním s danou osobností.

3. Fotografie

Ano, či ne? Dostanete tyto hyperzaneprázdněné lidi do ateliéru? Nám se to nepodařilo. Vypravili jsme se za nimi a jedna fotka zabrala pouhých 10 minut. Někdy se dokonce jednalo jen o vyběhnutí z meetingu na chodbu. Nemít na to profíka Bena Renče, tak výsledek rozhodně nevypadá takto:

kniha 2

4. Produkce

Paperback, nebo tvrdá vazba? Barevná, nebo černobílá? Vzhledem k tomu, že v příbězích jsou obsažené i fotky z alb autorů, černobílá byla jasná volba – knihu to sjednotí. Grafiku jsme si dělali sami a vyhráli jsme si hlavně s vazbou. Možná až moc. Několik lidí nám knihu vracelo s tím, že je rozlepená. Nám se to ale líbí:)

kniha 3

5. Distribuce

Za peníze, nebo zdarma? Stažení elektronické verze za kontakt, nebo jen tak? Přestože jsme původně chtěli knihu pustit do distribuce, nakonec jsme to neudělali. A je to dobře. Dáváme ji jako dárek. Zaměstnancům i klientům. Je k prolistování a stažení také na vlastním webu www.28pribehu.cz bez nutnosti cokoliv vyplňovat.

Myslím, že to byl úžasný projekt, kde jde ruku v ruce profesní inspirace, předávání životních zkušeností a zaznamenání klíčových okamžiků polistopadové historie.

To, že je to skvělé i pro značku a networking, je vlastně až vedlejší efekt.

Máme za sebou knihu jako součást content marketingu. Příště se dozvíte, jak zorganizovat společenský event, o kterém se bude hodně mluvit. 

Diskuze k článku