Příručka marketéra: Case study Footshop.cz – proč využít Dynamic Product Ads

Footshop, obchod prodávající limitované série tenisek, se na českém trhu již zabydlel. Od doby spuštění okolo něj vznikla rozsáhlá komunita lidí, kteří se nechali zbláznit do nákupů tenisek. Někteří z nich doma mají i několik stovek párů bot. O marketing Footshopu se již od svého vzniku stará online marketingová agentura Unikum vedená Ondřejem Götthansem, která na jednotlivých online marketingových aktivitách spolupracuje se specialisty na konkrétní oblast.

Poskytovatelem remarketingového řešení se na podzim roku 2015 stala společnost RTB House. Ta zajišťuje retargetingové kampaně nejen v České republice, ale také na Slovensku a na některých trzích východní Evropy. Na konci minulého roku, po ukončení činnosti reklamní platformy Facebook Ad Exchange, se obě společnosti rozhodly pro použití řešení DPA (Dynamic Product Ads).

DPA je reklamní platforma umožňující inzerentům promovat své zboží na Facebooku a Instagramu. DPA se snaží určit na základě předchozího chování uživatelů, jaké zboží je bude zajímat a takové jim následně zobrazit. E-shop si platformu může spravovat interně, ale často jsou využíváni externí specializovaní správci, kteří díky rozsáhlejším zkušenostem a hlubší integraci DPA dokáží přinést lepší výsledky.

Dynamic Product Ads jako efektivní řešení

RTB House pro klienta provedla hlubokou implementaci DPA. Díky ní dokázala na maximum využít svůj unikátní algoritmus na ohodnocení nákupního potenciálu uživatelů. Nákup reklamy na sociálních sítích proto probíhal mnohem efektivněji. Kampaň se tudíž soustředila na ty uživatele, kteří skutečně uvažovali o koupi daného výrobku. Výsledky výrazně předčily veškerá očekávání. V porovnání s dosavadní kampaní zobrazující bannery pouze mimo sociální sítě došlo na českém i slovenském webu ke zdvojnásobení počtu i objemu konverzí.

Kampaň v České republice dosáhla 9 341 243 a na Slovensku pak 6 669 623 impresí. Na celkovém počtu konverzí e-shopu se kampaně RTB House v České republice podílely 2,56 % a na Slovensku pak 4,16 %.

Průměrná míra proklikovosti (click-through rate – CTR) v platformě DPA od prosince 2016 do konce února 2017 v České republice byla 0,6 %, na Slovensku pak stejný parametr dosáhl hodnoty 0,78 %. Průměrná hodnota CTR v display za stejné období se průměrně v obou zemích pohybovala na úrovni 0,5 %.

V průběhu spolupráce došlo tedy v porovnání se standardní remarketingovou kampaní od RTB House k navýšení CTR (click-through rate) a CR. Tyto výsledky jsou ještě zajímavější, když si uvědomíme, že banner na Facebooku je typicky menší než v klasickém display. Velikost banneru je přitom jedním z nejdůležitějších faktorů, které určují úspěšnost kampaně. Dalo by se tedy očekávat, že s malými bannery na sociálních sítích bude dosaženo méně uspokojivých výsledků, ale kampaň pro Footshop obě strany dokázala přesvědčit o opaku.

„Jsme velmi rádi, že se stále můžeme podílet na remarketingových kampaních Footshop. Na spolupráci s agenturou Unikum si velmi ceníme skutečnosti, že dokáže přesně říct, jaké má Footshop cíle. Čím lépe je známe, tím snadněji je dokážeme naplnit. Unikum se navíc nebojí experimentovat, takže o to zajímavější naše dosavadní spolupráce byla,“ říká Michal Drahokoupil, manažer z RTB House, který se o kampaně Footshopu stará.

„Naše dosavadní spolupráce s RTB House nás utvrdila v tom, že jejich lidé jsou odborníky na správném místě. Bez nich a jejich rad by expanze Footshop na zahraniční trhy nikdy neproběhla tak hladce. Také díky RTB House naše expanze do východní Evropy začala rychle generovat zisky,“ vysvětluje Ondřej Götthans, jednatel agentury Unikum.

„Dříve jsme ve Footshop využívali více poskytovatelů retargetingového řešení. Jako nejefektivnější z nich se postupně ukázalo to od RTB House. Také výsledky kampaní na Facebooku a Instagramu nás utvrdily v tom, že rozhodnutí svěřit veškerý retargeting do rukou RTB House bylo správné,“ doplňuje Antonín Havlík, marketingový manažer Footshop.

 

Diskuze k článku

  • Pěkné PR, ale jak už je v ČR zvykem, chybí ROI nebo ROAS, který vypovídá o úspěšnosti kampaně. Zdvojnásobit počet i objem konverzí lze zajistit také zdvojnásobením rozpočtu.

    „Kampaň v České republice dosáhla 9 341 243 …“ – kampaň ničeho nedosáhla. Za imprese si platí inzerent. A CTR 0,6% je hluboce pod průměrem CTR v ecommerce v Q4/2016 a Q1/2017, viz studie Nanigans. Prezentovat case study z FB, kde se něco mění skoro pořád s ročním skluzem je také nemilé.

    Neříkám, že kampaň nebyla dobrá, jen to nejde z předložených dat posoudit.

    https://uploads.disquscdn.com/images/207201deee0cd50aeab2cdaa9510d7a9ff52b194191a1663168777da4cdc8a22.png