Příručka marketéra: 7 tipů pro pokročilou optimalizaci Facebook reklamy

optimalizace-facebook-reklamy1-680x380

Mám obrovskou radost, že jsem se stal jedním ze 400 klientů v ČR, kteří mohou využívat přímých konzultací s account managerem přímo v Dublinu (sídlo Facebooku). V tomto článku se s vámi chci podělit o výstup z prvního telemeetingu, na kterém jsme řešili převážně pokročilou optimalizaci kampaní.

Odnesl jsme si z toho několik důležitých poznatků, o kterých jsem tušil, ale nikdy jsem je neměl potvrzeny 100%. Tady jsou:

Algoritmus kampaně a změna rozpočtu v průběhu

  • Každá kampaň se nejprve učí a vytváří si svůj algoritmus. Ten jí pomáhá správně vybírat konkrétní uživatele z targetovaného publika v nastaveném budgetu. Teprve po 1-2 dnech kampaň běží v normálním režimu, kdy využívá právě toho, co se naučila.
  • Tím, že se kampaň naučila hledat uživatele v předem stanoveném rozpočtu, se nedoporučuje budget měnit v průběhu kampaně. Např. dvojnásobné zvýšení budgetu nebude nikdy znamenat dvojnásobné zvýšení konverzí. Kampaň s budgetem prostě neumí pracovat, jelikož se učila s jiným. Lepší postup je kampaň duplikovat.
  • Stejně jako Google Adwods, tak i Facebook kampaň sbírá vnitřní hodnocení. Kampaň s lepším hodnocením může dostat lepší podmínky na trhu reklamy (lepší CPC apod.). Proto je vhodný postup vytvořit kampaň pro účely A/B testů, tu vyhodnoti a poté zkopírovat ty nejúspěšnější kreativy a nastavení do nové kampaně, která již jede načisto.
  • Pokud chcete konverze, nastavujte kampaň od začátku na optimalizaci na konverze. Pokud nemáte dostatek dat z Facebook pixelu pro optimalizaci na nákup (optimum 150 – 250 konverzí za posledních 7 dní), tak optimalizujte např. na AddToCart. Je to lepší varianta než optimalizovat na kliknutí.
  • U DPA (dynamických produktových reklam) se publika sbírají až po spuštění kampaně.

shutterstock_241475083-e1487891178631

A/B testování

  • Bylo mi doporučeno testovat obrázky v jednom AdSetu na úrovni reklam. Tento postup má z mého pohledu nevýhodu (z pohledu account managera výhodu), že Facebook začne velmi rychle preferovat jednu kreativu před druhou, a tím provede A/B za mě. Já se pak musím spoléhat na to, že se rozhodl správně.
  • Já raději testuji kreativy na úrovni AdSetů, což je podle mého lepší postup. Výsledky raději vyhodnotím sám a na Facebook se v tomto příliš nespoléhám.
  • Dle statistik je životnost obrázků 7-14 dní. Pak je obrázek okoukaný a výkon jde rapidně dolů. Záleží samozřejmě na konkrétní kampani. Toto není žádná novinka a každý si to může zjistit ve svých statistikách.
  • Pozor na příliš dlouhé testování obrázků. Právě z důvodů jejich životnosti. Indikátor může být skóre relevantnosti menší než 7.

ab-testing-blog

Pokud budete mít jakoukoliv otázku na pokročilou optimalizaci, tak mi klidně napište na e-mail info@meziweby.cz nebo do komentářů.

Diskuze k článku